Logitech zaprezentował nowy system monitorowania biur - Logitech Spot, który ma pomóc firmom w efektywnym zarządzaniu przestrzenią pracy. Urządzenie analizuje obecność pracowników oraz zmiany w środowisku biurowym poprzez pomiar poziomu dwutlenku węgla, jakości powietrza i temperatury, dostarczając administratorom w czasie rzeczywistym dane umożliwiające optymalizację warunków pracy.
Spot to bezprzewodowy, samoprzylepny czujnik, który można zamontować na ścianach. Komunikuje się poprzez Bluetooth z urządzeniami CollabOS, takimi jak Tap Scheduler, lub łączy się przez sieć LoRaWAN.
Firma Logitech podkreśla, że słaba jakość powietrza może negatywnie wpływać na produktywność pracowników, co potwierdzają badania Uniwersytetu Harvarda i Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley. W zatłoczonych biurach, gdzie często odbywają się spotkania, zła cyrkulacja powietrza oraz wysoki poziom CO2 mogą prowadzić do spadku zdolności poznawczych pracowników.
Spot pozwala monitorować, ile osób faktycznie korzysta z danej przestrzeni, a także identyfikować czynniki środowiskowe wpływające na zużycie energii i komfort pracy. Zebrane dane mogą pomóc firmom poprawić efektywność biura oraz ograniczyć koszty energetyczne.
Integracja z innymi systemami
Czujnik Logitech Spot jest kompatybilny z Microsoft Places, Microsoft Teams, Samsung Smart Things Pro oraz Zoom Workplace, co zapewnia jego szeroką integrację z popularnymi rozwiązaniami biurowymi.
Nowe rozwiązania Logitech mogą przyczynić się do poprawy komfortu pracy w biurach i efektywniejszego zarządzania przestrzenią, a także do optymalizacji kosztów energetycznych w firmach. Oznacza to, że właściciele firm będą mieli dokładniejsze dane o tym kto aktualnie pracuje w biurze i jak długo. Na pewno przyda się to przy zarządzaniu w miejscach, które przeszły na hybrydowy tryb pracy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa technologia Logitech ujawnia, kto naprawdę pracuje w biurze. Rewolucja czy inwigilacja?