Technologia Microsoft DirectX DirectSR zadebiutuje na GDC

Technologia Microsoft DirectX DirectSR zadebiutuje na GDC

Microsoft, podobnie jak wiele innych firm, szykuje się do konferencji technologicznej Game Developer Conference (GDC 2024), która rozpocznie się 21 marca. Jak wynika z najnowszych przecieków, ze strony giganta z Redmond możemy spodziewać się zaprezentowania technologii DirectSR (lub Direct Super Resolution).

Nie wiemy jeszcze, co dokładnie będzie robiło DirectSR, ale możemy się spodziewać, że nowa technologia superrozdzielczości od Microsoftu będzie nową funkcją w systemie Windows i będzie obsługiwać karty graficzne wszystkich wiodących producentów (Intel, AMD i NVIDIA). Oznacza to standaryzację technologii superrozdzielczości na poziomie oprogramowania, wspomaganej przez rdzenie akcelerowane przez GPU.

Microsoft podobno ogłosi DirectSR, czyli Direct Super Resolution, na GDC 2024, co powinno zapewnić superrozdzielczość dla wszystkich kart graficznych.

Microsoft nie wypowiedział się jasno na temat rdzeni i architektur GPU, ale szczegóły poznamy na GDC 2024 w przyszłym miesiącu. Jest to istotne dla twórców gier, którzy obecnie muszą dodawać każdą technologię skalowania samodzielnie – Intel z XeSS, AMD z FSR i NVIDIA z DLSS – DirectSR może rozwiązać wiele z tych problemów, oferując pewnego rodzaju obsługę superrozdzielczości domyślnie.

directsr

W poście na stronie internetowej GDC wyjaśniono: „Zespół DirectX zaprezentuje najnowsze aktualizacje, wersje demonstracyjne i najlepsze praktyki tworzenia gier wraz z kluczowymi partnerami od AMD i NVIDII… Microsoft udostępni wersję preview DirectSR, dzięki czemu twórcy gier będą mogli łatwiej niż kiedykolwiek skalować obsługę superrozdzielczości na urządzeniach z systemem Windows. Na koniec zapoznajmy się z najnowszymi aktualizacjami narzędzi dla PIX”.

Kolejną rzeczą wartą odnotowania jest to, że niedawno odkryto w systemie Windows funkcję „automatycznej superrozdzielczości”. Jeśli jest włączona, „będzie używać sztucznej inteligencji, aby obsługiwane gry działały płynniej i z ulepszonymi szczegółami”, ale nie jesteśmy pewni, czy chodzi tu o DirectSR, czy może inną powiązaną technologię. Za kilka tygodni wszystkiego powinno stać się jasne.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Technologia Microsoft DirectX DirectSR zadebiutuje na GDC

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł