Technologia superrozdzielczości mocno namieszała na rynku, dając graczom szansę na poprawę wrażeń z gry dzięki lepszej wydajności, nawet jeśli odbywa się to drobnym kosztem oprawy wizualnej. Ta innowacyjna technologia umożliwiła także twórcom gier wydawanie tytułów, które bez tych technologii mogłyby mieć problemy z płynnym działaniem, szczególnie w przypadku zaawansowanych funkcji, takich jak ray tracing lub path tracing
Microsoft najwyraźniej bada pomysł włączenia technologii upscalowania dla aplikacji, na co wskazuje odkrycie w wewnętrznej kompilacji systemu Windows 11 w wersji 24H2. Ta funkcja jest rzekomo ukryta, ale niektórzy doświadczeni użytkownicy szybko znaleźli odniesienie do tej technologii i udało im się ją aktywować.
Microsoft najwyraźniej bada pomysł włączenia technologii upscalowania dla aplikacji, a bo stosowna funkcja pojawiła się już w testowej wersji Windowsa.
Ta funkcja ma być dostępna w opcjach System → Wyświetlacz → Ustawienia grafiki, gdzie użytkownicy mogą włączyć „automatyczną superrozdzielczość” lub zmienić te ustawienia dla każdej aplikacji. Zgodnie z doniesieniami funkcja ta miałaby działać na rdzeniach NPU/AI, co powinno obejmować również rdzenie tensorowe GPU.
Trudno oszacować potencjał takiej technologii w przypadku aplikacji Windows, ale pierwsze, co przychodzi na myśl, to wykorzystanie odtwarzaczy multimedialnych. Zamiast polegać na specjalnych aplikacjach korzystających z technologii super rozdzielczości, takich jak RTX Video Super Resolution lub FidelityFX Super Resolution, jedyne, co użytkownicy musieliby zrobić, to włączyć superrozdzielczość dla aplikacji.
Co więcej, takie ustawienia można również zastosować do gier, potencjalnie umożliwiając użytkownikom włączenie czegoś podobnego do Radeon Super Resolution, czyli skalowania na poziomie sterownika, dla szerszego spektrum gier, które po prostu nigdy nie uzyskałyby oficjalnego wsparcia technicznego w zakresie upscalowania (co może być przydatne w starszych grach).
Ta funkcja jest już dostępna w kompilacji systemu Windows 11 24H2, która ma zostać wydana jeszcze w tym roku. Dokładna data nie została potwierdzona ani nie potwierdzono, czy funkcja ta faktycznie trafi do wersji publicznej.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Technologia superrozdzielczości AI ma być natywną funkcją Windowsa