Ten mod dodaje generowanie klatek AMD FSR 3 w grach, które nie obsługują tej techniki

Ten mod dodaje generowanie klatek AMD FSR 3 w grach, które nie obsługują tej techniki

Kilka dni po opublikowaniu przez AMD kodu źródłowego FSR 3 na GPUOpen, modderzy zaczęli nieoficjalnie integrować technologię generowania klatek firmy z różnymi grami. Dodatkowo możliwe jest połączenie tej funkcji z upscalingiem DLSS od NVIDII. 

Właśnie udostępniono mod, dodający generowanie klatek AMD FSR 3 do tytułów, które oficjalnie jej nie obsługują. Exploit wymaga karty graficznej GeForce RTX i jest kompatybilny z grami obsługującymi generowanie klatek DLSS 3, ponieważ zastępuje tę funkcję w menu ustawień.

Aby zainstalować mod, należy najpierw upewnić się, że scheduling GPU z akceleracją sprzętową jest włączony. Następnie wypakować pliki „dlssg_to_fsr3_amd_is_better.dll” i „dbghelp.dll” do katalogu zawierającego plik wykonywalny gry. Po uruchomieniu gry powinno pojawić się powiadomienie o pomyślnej instalacji. W menu ustawień wystarczy włączyć generowanie klatek i wybierać pomiędzy skalowaniem DLSS i FSR. 

Autor moda testował go jedynie z Cyberpunkiem 2077 i Wiedźminem 3 i trzeba mieć na uwadze, że może mieć problemy z innymi tytułami. 

Autor moda testował go jedynie z Cyberpunkiem 2077 i Wiedźminem 3 i trzeba mieć na uwadze, że nie jest to jednak idealne rozwiązanie, ponieważ wydajność może nie być optymalna, a gracze powinni spodziewać się artefaktów wizualnych, glitchów i ogólnie gorszych wrażeń niż w przypadku natywnej implementacji. Co więcej, niektóre mody, które powinny działać dla „wszystkich” gier, wyraźnie mają problemy z wieloma tytułami. Zresztą gracze donoszą, że narzędzie działa w przypadku wielu gier, takich jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3, ale mogą pojawić się problemy z Ratchet and Clank: Rift Apart, Dying Light 2 czy Hitman 3. Niektórzy zgłaszają, że wyłączenie Reflect lub HDR aktywuje mod w konkretnej grze, ale nie jest to rozwiązanie wszystkich problemów.

Odpowiedź Czerwonych na DLSS 3 zadebiutowała w październiku w Forspoken i Immortals of Aveum. Na początku tego miesiąca trafiło do Avatar: Frontiers of Pandora i Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name. Ponadto potwierdzono, że oficjalna obsługa FSR 3 będzie dostępna dla takich tytułów jak Cyberpunk 2077, Squad, Like a Dragon: Infinite Wealth, Starfield i Black Myth: Wukong.

Podstawową zaletą FSR 3 jest to, że obsługuje wszystkie karty graficzne od Radeon RX 5000 i GeForce RTX 2000, podczas gdy DLSS 3 jest ograniczony do RTX 4000. Nowy mod FSR 3 umożliwia użytkownikom kart graficznych GeForce RTX 2000 i 3000 łączenie technologii AMD ze skalowaniem DLSS i rekonstrukcją promieni w celu uzyskania potencjalnie lepszych wyników.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ten mod dodaje generowanie klatek AMD FSR 3 w grach, które nie obsługują tej techniki

 0