Ten mod pozwala zastosować DLAA w większości gier obsługujących DLSS

Ten mod pozwala zastosować DLAA w większości gier obsługujących DLSS

Jednymi z najczęściej powtarzanych przez NVIDIĘ atutów kart graficznych GeForce RTX są wydajność w ramach ray tracingu i możliwość zwiększenia wydajności przy minimalnym koszcie jakości obrazu dzięki technologii DLSS. Technika Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA) jest mniej znana, ale wykorzystuje tę samą technologię do poprawy jakości obrazu.

Modder wypuścił w tym tygodniu mod DLL, który pozwala użytkownikom dodać kolejną metodę antyaliasingu do gier, jeśli te już obsługują DLSS. Może to być pomocne w przypadku mniej wymagających tytułów i daje graczom więcej opcji do wyboru.

Modder wypuścił w tym tygodniu mod DLL, który pozwala użytkownikom dodać kolejną metodę antyaliasingu do gier, jeśli te już obsługują DLSS.

DLSS od NVIDII wykorzystuje sztuczną inteligencję i rdzenie tensor w GPU RTX do symulacji rozdzielczości wyjściowej większej niż rozdzielczość wejściowa gry, jednocześnie minimalizując artefakty wizualne. Antyaliasing bazujący na głębokim uczeniu wykorzystuje tę samą technikę, zachowując jednakową rozdzielczość wyjściową i wejściową, poprawiając jakość obrazu podczas uruchamiania gier w ich natywnej rozdzielczości.

Technologia ta najlepiej sprawdza się w przypadku gier, które nie potrzebują dużej mocy, aby osiągnąć wysoką liczbę klatek na sekundę, takich jak The Elder Scrolls Online lub Deep Rock Galactic. Jednak tylko kilka tytułów oficjalnie obsługuje DLAA, jak np. Judgement, Farming Simulator 22 i Call of Duty: Modern Warfare II.

Nowe narzędzie od moddera emoose rozszerza DLAA do teoretycznie dowolnej z setek gier kompatybilnych z DLSS. Strona modu na GitHub zawiera listę około 20 przetestowanych tytułów, w tym Dying Light 2, Shadow of the Tomb Raider, Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, God of War i Assetto Corsa Competizione. Jednak twórca jest przekonany, że jego narzędzie będzie działać dobrze w znacznie większej liczbie produkcji. 

Aby zainstalować mod, należy rozpakować„dxgi.dll” i „dlsstweaks.ini” do tego samego folderu, w którym znajduje się plik wykonywalny gry (ten w folderze „Binaries” dla gier Unreal Engine 4, które mają dwa). Następnie trzeba zmienić ustawienia, edytując plik ini. Przestrzegamy jednak przed korzystaniem z narzędzia w grach online, ponieważ może to spowodować automatyczny ban w związku z wykrytą przez narzędzia anti-cheat modyfikacją. 

W przypadku gier Unreal Engine 4, takich jak Chernobylite, Ghostwire Tokyo, Ready or Not i FIST: Forged in Shadow Torch, użytkownicy mogą potrzebować zmienić nazwę biblioteki DLL na „XInput1_3.dll” lub „XInput9_1_0.dll”. Nioh 2 wymaga funkcji „ForceAutoExposure” do poprawnego działania z biblioteką DLL DLSS 3.1.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ten mod pozwala zastosować DLAA w większości gier obsługujących DLSS

 0