Teraz będziemy pytać "Czy pójdzie mi na tym Cyberpunk?". Gra ma być znacznie bardziej wymagająca

Teraz będziemy pytać "Czy pójdzie mi na tym Cyberpunk?". Gra ma być znacznie bardziej wymagająca

Deweloperzy Cyberpunka 2077 nagrali pierwszy filmik z serii "Behind the Settings, w którym wyjaśniają aspekty techniczne związane z grą. Jednym z poruszonych tematów było dodanie do produkcji techniki Path Tracing. Twórcy zdradzili także, o ile mniej więcej wzrosną wymagania Cyberpunka z nowymi funkcjami. Liczby te nie napawają optymizmem.

Cyberpunk 2077 "Behind the Settings", czyli twórcy o aspektach technicznych

Cyberpunk 2077 już teraz jest jedną z bardziej wymagających gier. Niedługo ta pierwszoosobowa strzelanka da naszym kartom graficznym jeszcze większy wycisk. Na kanale YouTube Cyberpunk 2077 pojawiło się pierwsze wideo z serii "Behind the Settings".

Na pytanie, jak  Path Tracing wpływa na wydajność odpowiedzieli w wywiadzie twórcy gry. Mimo, że nie posiadają konkretnych danych, szacunkowy wzrost wymagań dla GPU ma wynosić około 30-40%.

Jak sama nazwa wskazuje, w filmiku poruszane są kwestie związane z techniczną stroną produkcji. Jednym z zagadnień, o którym opowiedzieli twórcy gry była zmierzająca wielkimi krokami do Cyberpunka technika Path Tracing. Jeszcze we wtorek, NVIDIA udostępniła pokaz możliwości tej technologii. O tym, jak sprawdza się w praktyce będziemy mogli przekonać się już we wtorek 11 kwietnia. Wówczas udostępniona ma zostać aktualizacja.

Nawet nie próbuj bez DLSS 3!

Warto tutaj przypomnieć, że na materiale udostępnionym przez NVIDIĘ, gra z włączonym Path Tracingiem i wyłączonym DLSS 3 działała na RTX 4090 tylko w 16 FPS. Włączenie DLSS 3 poskutkowało drastycznym wzrostem liczby klatek aż do ponad 100. Tutaj rodzi się zatem pytanie, jak Path Tracing wpływa na wydajność. Na to pytanie odpowiedzieli w wywiadzie deweloperzy.

Mimo, że nie posiadają konkretnych danych, szacunkowy wzrost wymagań dla GPU ma wynosić około 30-40%. Tutaj ma jednak pomóc DLSS 3, ponieważ "przywraca całą wydajność, wszystkie klatki, które tracimy przy bardzo wymagającej technice renderowania". Wygląda zatem na to, że wszyscy ci, którzy będą chcieli korzystać z Path Tracing będą poniekąd "zmuszeni" do włączenia DLSS. Oprócz tego trzeba będzie wyposażyć się oczywiście w odpowiedniej klasy kartę graficzną. To kto szykuje się już na upgrade GPU?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Teraz będziemy pytać "Czy pójdzie mi na tym Cyberpunk?". Gra ma być znacznie bardziej wymagająca

 0