Cybertruck od Tesli, zapowiadany jako rewolucja w świecie pojazdów użytkowych, coraz częściej spotyka się z krytyką dotyczącą trwałości jego stalowej konstrukcji. Choć stal nierdzewna, z której wykonano karoserię, miała być synonimem wytrzymałości i odporności na zniszczenia, użytkownicy odkrywają, że ma ona swoje słabe punkty – a jednym z nich są... magnesy.
Korozja po użyciu magnesów reklamowych
Na forum Cybertruck Owners Club użytkownik o pseudonimie Cybertooth podzielił się niedawno przykrą niespodzianką, jaką odkrył po usunięciu magnesów reklamowych z boków swojego Cybertrucka. „Czuję się jak idiota” – napisał w swoim poście. Jak relacjonuje, przez miesiąc trzymał magnesy na drzwiach pasażera, by promować swoją działalność. Kiedy je zdjął, jego oczom ukazały się ślady korozji oraz rdzawe przebarwienia, które – mimo prób czyszczenia – pozostawiły trwałe uszkodzenia na metalu.
Magnesy na lodówkę to za wiele dla Cybertrucka. Na karoserii auta pojawia się rdza.
Zamieszczone przez Cybertooth zdjęcia przedstawiają panel drzwi z wyraźnymi wżerami u dołu i zarysowaną korozją wokół miejsc, gdzie znajdowały się magnesy. Przed wykonaniem zdjęć właściciel próbował usunąć szkody przy użyciu środków czyszczących, ale pozostały białe plamy i szorstka faktura metalu.
Jak się okazuje, przypadek Cybertooth nie jest jedyny. Na forum i w mediach społecznościowych pojawiają się głosy innych właścicieli Cybertrucków, którzy zauważyli podobne uszkodzenia po zastosowaniu magnesów, zarówno reklamowych, jak i dekoracyjnych. Jeden z użytkowników edycji Founders Edition przyznał, że również doświadczył korozji pod magnesem na tylnej klapie, choć w jego przypadku była ona mniej dotkliwa. Inni sugerowali, że przyczyną problemu może być specyfika stali nierdzewnej zastosowanej w Cybertrucku, która – mimo deklarowanej odporności – jest podatna na takie uszkodzenia w specyficznych warunkach.
Magnesy a mit wytrzymałości Cybertrucka
Fakt, że stal nierdzewna, będąca fundamentem marketingu Tesli, może ulec korozji w kontakcie z magnesem, budzi pytania o rzeczywistą trwałość pojazdu. Elon Musk, promując Cybertrucka, wielokrotnie podkreślał jego wytrzymałość, sugerując, że to pojazd idealny na każdą okoliczność – od trudnych warunków drogowych po „przetrwanie apokalipsy”. Tymczasem uszkodzenia wywołane zwykłym magnesem podważają te twierdzenia, szczególnie dla klientów, którzy wydali 80 tysięcy dolarów lub więcej na zakup swojego egzemplarza.
„To niemożliwe, to jest najtwardsza ciężarówka” – skomentował jeden z użytkowników forum, starając się podważyć problem przedstawiony przez Cybertooth. Inni jednak przyznawali, że widzieli podobne uszkodzenia i zalecali ostrożność przy stosowaniu magnesów. Pojawiały się również sugestie, by stosować warstwę ochronną między magnesem a powierzchnią pojazdu, choć takie rozwiązanie nie zapobiega ryzyku całkowicie.
Korozja wywołana przez magnesy może być szczególnie rozczarowująca dla właścicieli, którzy liczyli na wykorzystanie magnetycznych oklein w celu zmiany koloru pojazdu. Takie okleiny miały być prostym i odwracalnym sposobem na personalizację Cybertrucka bez potrzeby stosowania tradycyjnych folii, które nie przylegają dobrze do nierównej powierzchni stali nierdzewnej.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Miał przetrwać apokalipsę, a już rdzewieje. Cybertruck Elona Muska uległ magnesom na lodówkę