Elon Musk ma problem. Wgniecenia w akumulatorach zmuszają do ich pilnej wymiany

Elon Musk ma problem. Wgniecenia w akumulatorach zmuszają do ich pilnej wymiany

Tesla ma kolejny problem z kontrowersyjnym Cybertruckiem. Firma zidentyfikowała „wgniecenia ogniw” w niektórych pakietach baterii i podjęła zdecydowane kroki, by rozwiązać ten problem. W ramach działań naprawczych Tesla zaczęła odsyłać ciężarówki do swojej Gigafactory w Teksasie, gdzie baterie są badane i wymieniane.

Produkcja Cybertrucka: Sukces z rysami na wizerunku

Cybertruck, futurystyczny pickup Tesli, produkowany jest od ponad roku w Gigafactory Texas, a Tesla chwali się, że obecnie osiąga tempo produkcji kilku tysięcy egzemplarzy tygodniowo. Choć proces produkcyjny przebiega stosunkowo sprawnie, nie obyło się bez problemów. W ciągu ostatnich miesięcy firma ogłosiła kilka akcji serwisowych modelu, a wielu właścicieli skarżyło się na konieczność częstych napraw. W niektórych przypadkach Tesla zdecydowała się nawet na odkupienie Cybertrucków od niezadowolonych klientów. Nowo wykryty problem z „wgnieceniami ogniw” dotyczy akumulatorów, które są kluczowym elementem Cybertrucka. Ten model jest pierwszym pojazdem Tesli wyposażonym w nowatorskie baterie 4680, mając być symbolem innowacyjności i przyszłości elektrycznych pojazdów marki.

Tesla znalazła problem z „wgnieceniami ogniw” w niektórych Cybertruckach i zaczyna wymieniać pakiety baterii.

Problem „wgnieceń ogniw” został zidentyfikowany w „wielu pojazdach magazynowych”. Podobno defekt nie został jeszcze wykryty w pojazdach, które trafiły do klientów, jednak nie oznacza, to że taki pojazdy nie poruszają się po drogach. W odpowiedzi na ten problem Tesla rozpoczęła wysyłkę wadliwych pojazdów z powrotem do Gigafactory Texas oraz innych zakładów o mniejszym obciążeniu pracą serwisową, aby wymienić problematyczne akumulatory. Warto zaznaczyć, że obecnie centra serwisowe Tesli są przeciążone nie tylko tą kwestią, ale również modyfikacjami i innymi naprawami, jak np. wymiana komputerów autonomicznych w nowszych pojazdach, które ulegają awarii nawet po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach.

Problem z instalacją wiązek przewodów w Cybertruckach

Problemy z bateriami to jednak nie jedyna bolączka Cybertrucka. Niedawno Tesla wydała biuletyn serwisowy dotyczący błędnej instalacji wiązki przewodów pomocniczych akumulatora w niektórych egzemplarzach. Jak wyjaśnił producent: „W niektórych pojazdach Cybertruck wiązka przewodów dodatkowych akumulatora HV mogła zostać nieprawidłowo poprowadzona, co mogło spowodować naprężenie rozgałęzień wiązki i/lub złączy pomiędzy sterownikiem wysokiego napięcia (HVC) a płytami zarządzania akumulatorem (BMB), potencjalnie uniemożliwiając komunikację HVC i BMB za pośrednictwem jednej z dwóch gałęzi wiązki.” Technicy Tesli zostali poinstruowani, aby sprawdzać pojazdy pod kątem objawów problemu i, jeśli to konieczne, wymieniać wadliwe uprzęże w egzemplarzach, które trafiają do klientów.

Magazyny pełne Cybertrucków i działania naprawcze Tesli

Obecnie Tesla boryka się z dużą liczbą Cybertrucków, które zalegają w magazynach w USA. W ramach rozwiązania tej sytuacji firma podjęła działania takie jak przekształcanie modeli z serii Foundation w standardowe wersje oraz homologowanie ponad 800 egzemplarzy na rynek kanadyjski. Te działania mają na celu zmniejszenie liczby niesprzedanych pojazdów oraz dostosowanie ich do różnych wymagań rynkowych, zwłaszcza że zbliża się koniec kwartału i sprawozdanie finansowe.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Elon Musk ma problem. Wgniecenia w akumulatorach zmuszają do ich pilnej wymiany

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł