Consumer Reports dostarczyło ciekawych danych dotyczących satysfakcji klientów i branży motoryzacyjnej. Wiemy jakie auta klienci kupiliby ponownie i gdzie najlepiej sprawuje się asystent kierowcy.
Jeśli chodzi o zadowolenie z samochodu i chęć ponownego zakupu auta tej samej marki, Tesla wypada bardzo dobrze i jest na 3. miejscu z wynikiem 78%. Widać, że przepychanki w internetowych dyskusjach najwyraźniej nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością, a faktycznym klientom nie przeszkadzają negatywne cechy Tesli, bądź plusy są w stanie zrekompensować niedostatki. Drugie miejsce zajmuje Genesis z wynikiem 80%, a pierwsze Porsche z wynikiem 83%. Po drugiej stronie listy jest Infiniti z wynikiem 50%. Niektóre niemieckie marki również radzą sobie bardzo słabo - przykładowo Volkswagen osiągnął zaledwie 56%, podobnie jak Mercedes-Benz, który ma tylko 57% i zajmuje 26. miejsce. Co ciekawe, jego największy konkurent BMW jest czwarty i ponownie wybrałoby go aż 73% klientów.
Choć najbardziej znanym asystentem kierowcy jest bez wątpienia system Tesli, to znajduje się on dość nisko w rankingu zadowolenia.
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja z systemami ADAS, czyli asystentami jazdy. Consumer Reports mówi, że w tym roku około 50% nowych samochodów będzie standardowo wyposażonych w systemy ADAS, a ich bezpieczeństwo jest coraz ważniejszym tematem. Według analityków Tesla dwa lata temu była na 2. miejscu, ale teraz spadła na pozycję 12. Kto więc wygrał? Na pierwszym miejscu jest Ford BlueCruise, na drugim GM SuperCruise, a na trzecim Mercedes-Benz, który jest pierwszą marką, która oficjalnie może eksploatować swoje samochody w USA na poziomie SAE Level 3. Czemu Tesla spadła tak nisko? Według CR dzieje się tak np. dlatego, że podstawowe funkcje nie zostały znacznie rozbudowane i wciąż brak skutecznego systemu monitorowania kierowców.
Jeśli chodzi np. o utrzymanie auta na pasie ruchu to Tesla prowadziła obok Forda i Mercedesa, doceniono też że Tesla i Lexus potrzebują do tego tylko środkowej linii jezdni, nie wymagając zewnętrznych. Z drugiej strony są samochody Hyundai, Kia czy Genesis, które potrafią zjeżdżać na bok, czasem będąc niebezpiecznie blisko jadących obok pojazdów lub nie mogą utrzymać samochodu na pasie ruchu podczas pokonywania zakrętów. W Volvo Pilot Assist system się wyłączał i nie informował o tym użytkownika w żaden znaczący sposób. Według CR, Mercedes i Toyota mają najlepszy adaptacyjny tempomat.
Pierwsze trzy miejsca za ADAS w tym roku to również zasługa tego, że samochody mają monitoring kierowców. Ford używa kamer na podczerwień i jeśli kierowca nie patrzy na drogę przez 5 sekund, samochód zwolni i włączy światła awaryjne. GM ma również system kamer, a Mercedes-Benz może w taki system zostać wyposażony. Ford wygrywa również dlatego, że jego system może być używany w większej liczbie sytuacji niż ten od GM, który działa tylko na autostradach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Tesla na 3 miejscu pod względem satysfakcji klientów. Kto wyprzedził Elona Muska?