Samochód elektryczny Tesla ma wizerunkowy problem w Korei Południowej. Lokalna komisja ukarała firmę z powodu wprowadzających w błąd informacji o zasięgu ich samochodów. Szczególnie krytykowane było ukrywanie informacji o krótszym zasięgu w warunkach zimowych.
Koreańska Komisja Sprawiedliwego Handlu (KFTC) przyjrzała się problemom z zasięgiem samochodów elektrycznych Tesli i nałożyła na firmę grzywnę w wysokości 2,2 miliarda wonów koreańskich (około 8 mln PLN). Głównym problemem jest krótszy zasięg aut w warunkach zimowych. Nie jest to również niczym niezwykłym w przypadku samochodów spalinowych, ale w przypadku elektryków jest to dość istotny problem. O ile samochody spalinowe do ogrzewania wykorzystują ciepło silnika (a zaletą jest paradoksalnie jego niska sprawność), o tyle w samochodach elektrycznych jest go niewiele. Ogrzewanie zarówno akumulatora, jak i nagrzewnicy pochłania cenną energię, którą można wykorzystać do napędu. Pompy ciepła montowane w nowocześniejszych samochodach (często za dodatkową opłatą) częściowo rozwiązują sytuację, ale też nie do końca. Zimne akumulatory również nie są w stanie dostarczyć wystarczającej ilości energii ze względu na samą temperaturę, a zasięg znacznie spada w nieogrzewanym samochodzie. To jest chyba najbardziej podstawowy problem, bo podczas samej jazdy konsumpcja samochodów elektrycznych zimą nie jest tak drastycznie wyższa niż latem.
Koreańska komisja ukarała Teslę grzywną za brak informacji o zmniejszonym zasięgu zimą. Kara jest symboliczna finansowo, jednak może zaboleć wizerunkowo.
KFTC krytykuje Teslę za to, że nie informuje klientów, że zimą zasięg samochodów znacznie się zmniejsza. Choć firma dostarcza wskazówki, jak rozgrzać samochód przed jazdą, czy zachęca do aktualizacji aplikacji Energy do monitorowania zużycia, to nie ostrzega wprost o zmniejszeniu zasięgu. Według KFTC zimą zasięg samochodów Tesli jest nawet o 51% krótszy. W zeszłym roku grupa Citizens United for Consumer Sovereignty opublikowała nawet informację, że większość pojazdów elektrycznych traci zimowy zasięg o 40%, a Tesla miała wypadać najgorzej.
Tesla miała też podawać mylące informacje o porównaniach z samochodami z silnikami spalinowymi oraz o wydajności swoich Superchargerów (tu jednak wiemy, że ładowarki generalnie nie są w stanie ładować z maksymalną mocą przez cały czas). Geotab stwierdził na podstawie statystyk 4 200 samochodów elektrycznych w Kanadzie, że w temperaturze 20°C samochody elektryczne mają generalnie większy zasięg niż deklarowany, ale w temperaturze -15°C jest to już tylko 54%.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Tesla ukarana grzywną za drastycznie zmniejszony zasięg zimą