Norwegia, która jest liderem w adopcji pojazdów elektrycznych, niespodziewanie może wprowadzić ogólny zakaz nowych pojazdów Tesli w ośrodkach szkolenia kierowców. Głównym powodem jest niekonwencjonalne rozwiązanie kierunkowskazów stosowanych w tych pojazdach.
W Norwegii pojazdy elektryczne stały się standardem, a Tesla jest jedną z najpopularniejszych marek. Dzieci zaczynają uczyć się jazdy już na elektrycznych pojazdach, jednak szkoły wystąpiły przeciwko elektrykom Tesli i zdecydowały się na zakaz używania nowych modeli ze względu na zmienioną formę sygnalizacji skrętu. Nowe modele Tesli zrezygnowały z tradycyjnej dźwigni do kierunkowskazów na rzecz przycisków dotykowych na kierownicy. Tesla argumentuje, że to rozwiązanie, chociaż niezwykłe, przyczyni się do usunięcia fizycznych elementów w pojeździe i z czasem, wraz z pojawieniem się autonomicznych pojazdów, sygnalizacja skrętu stanie się zbędna.
Usunięcie dźwigni kierunkowskazów może doprowadzić do całkowitego zakazu pojazdów Tesli w szkołach jazdy w Norwegii.
Niezależnie od obietnic Tesli dotyczących autonomicznej jazdy, społeczeństwo zdaje się niechętnie przyjmować te zmiany, uznając nowe metody sygnalizacji skrętu jako mniej intuicyjne. Jåhn Hansen Øyen, prowadzący szkołę ruchu drogowego Harstad w Norwegii, szukał nowego pojazdu dla swojej szkoły, a Tesla znalazła się na szczycie jego listy. Testy Tesli Model 3 odkryły więcej niż tylko niezadowolenie z kierunkowskazów - wykazały również specyficzny problem, który w pewnych sytuacjach może być niebezpieczny: na rondach. Testowałem Model 3 i zauważyłem, że na rondach traciłem zarówno koncentrację, jak i kierunek. Nie zagraża to bezpośrednio życiu, ale istnieje ryzyko jazdy zarówno po krawężnikach, jak i uderzaniu w samochody, jeśli są dwa pasy ruchu.
W Norwegii sygnalizowanie zjazdu na rondzie jest kluczowym elementem, gdzie poprzez użycie kierunkowskazu wskazuje się wybór zjazdu. Testy pokazały trudności z wykorzystaniem kierunkowskazu podczas skręcania na rondzie, co jest istotnym aspektem egzaminu praktycznego na prawo jazdy w Norwegii. Po udostępnieniu swoich ustaleń wśród społeczności szkół jazdy, autor testów spotkał się z aprobatą wielu innych instruktorów, którzy również doświadczyli podobnych problemów. Ryzyko jest szczególnie duże w przypadku uczniów, co może stanowić poważne utrudnienie podczas egzaminów praktycznych.
W efekcie wielu instruktorów zdecydowało się zakazać stosowania pojazdów Tesli z kierunkowskazami dotykowymi, uzasadniając to ryzykiem związanym z ich użyciem podczas egzaminów praktycznych. Sprawie ma przyjrzeć się Norweski Zarząd Dróg Publicznych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Tesla zakazana przez niektóre szkoły jazdy. To zagrożenie dla kursantów