Właściciele Tesli na Środkowym Zachodzie w USA przeżywają trudne chwile w obliczu ekstremalnych warunków pogodowych. Spadek temperatur w miastach takich jak Chicago, Indianapolis i Milwaukee spowodował, że termometry wskazywały wartości sporo poniżej zera. W tych mroźnych warunkach kierowcy Tesli i innych pojazdów elektrycznych borykają się z problemem wyczerpanych baterii.
Według relacji Fox 32 Chicago, właściciele Tesli w metropoliach Środkowego Zachodu doświadczają trudności z ładowaniem swoich pojazdów. Na stacjach ładowania Tesli, takich jak ta w Oak Brook, kierowcy spędzają godziny, a niektóre z nich przypominają obecnie "cmentarz samochodów". Wielu kierowców musi stać w długich kolejkach, a niektórzy decydują się zostawić swoje pojazdy na stacjach ładowania, licząc na możliwość ładowania w przyszłości. Niektórzy z nich spędzają nawet kilka dni z rzędu w kolejce. Z powodu ograniczonej dostępności stacji ładowania i zwiększonego popytu, niektórzy kierowcy zostawiają swoje auta przy stacjach ładowania, porzucając je na noc, a następnie wracają, mając nadzieję na dostęp do ładowania. Sytuacja jest tak trudna, że niektórzy zmuszeni są korzystać z lawet, aby przewieźć swoje pojazdy do stacji ładowania. Warto dodać, że obecne trudności nie dotyczą tylko Tesli, ale także innych elektrycznych samochodów w obliczu ekstremalnych warunków atmosferycznych.
Akumulatory pojazdów elektrycznych nie radzą sobie z trwającymi mrozami na Środkowym Zachodzie w USA. Kierowcy ustawiają się w wielogodzinnych kolejkach do ładowania, a niektórych ściągają lawety.
Problemy Tesli wydobywają na powierzchnię kwestię związaną z konwencjonalnymi akumulatorami pojazdów elektrycznych. Niskie temperatury hamują reakcje chemiczne zachodzące wewnątrz akumulatora litowo-jonowego, co prowadzi do zmniejszenia jego pojemności. Co gorsza, akumulator jest również używany do zasilania systemów klimatyzacji, które mają za zadanie utrzymać ciepło w kabinie. W bardzo zimnych warunkach te systemy pracują nadmiernie, dodatkowo obciążając akumulator i sprawiając, że bateria wyczerpuje się znacznie szybciej niż w łagodne dni.
Tesla nie wydała publicznego komunikatu w sprawie negatywnych reakcji jej pojazdów na obecne ochłodzenie w USA, ale firma udostępnia przewodnik dla kierowców na swojej stronie internetowej: „Najlepsze praktyki w niskich temperaturach”. Warto zauważyć, że wszystkie litowo-jonowe akumulatory pojazdów elektrycznych są podatne na niskie temperatury, ale ze względu na ogromną popularność samochodów Tesli, ich problemy z ładowaniem stają się bardziej widoczne. Wskazane praktyki obejmują przedstartowe podgrzewanie pojazdu, korzystanie z funkcji Planowania podróży w systemie informacyjno-rozrywkowym do wcześniejszego podgrzewania akumulatora przed ładowaniem, a także rozmrażanie zamarzniętych portów ładowania przy użyciu wbudowanej opcji rozmrażania samochodu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Tesle masowo przestają działać na mrozie. Laweciarze zacierają ręce