W maju tego roku Bethesda zapewniła, że zarówno The Elder Scrolls 6, jak i Starfield to śpiew odległej przyszłości, a producent stwierdził, że nie należy spodziewać się szczegółów tych projektów w najbliższych latach. Niemniej jednak w trakcie swojego najnowszego wywiadu w ramach konferencji Develop: Brighton, Todd Howard, reżyser i producent wykonawczy w Bethesda Game Studios, miał kilka ciekawych informacji do przekazania na temat tych dwóch nadchodzących RPG w otwartym świecie. I trzeba przyznać, że są to bardzo interesujące wieści. Zdaniem Howarda, Bethesda pracuje bowiem obecnie w pocie czoła nad przebudowaniem swojego autorskiego silnika, który napędzać będzie ich gry nowej generacji. „Remont kapitalny naszego silnika jest prawdopodobnie największym, jaki dotychczas mieliśmy, może nawet większy niż przejście z Morrowinda do Obliviona” - powiedział producent dla GamesIndustry.biz.
Todd Howard potwierdził, że nad Creation Engine pracuje obecnie więcej osób niż kiedykolwiek w historii i zespół odpowiedzialny za silnik miał się powiększyć aż pięciokrotnie.
Co więcej, Howard potwierdził również, że nad Creation Engine pracuje obecnie więcej osób niż kiedykolwiek w historii, a zespół odpowiedzialny za silnik miał się powiększyć aż pięciokrotnie. Niektóre fundamentalne elementy technologii Bethesdy jednak się nie zmienią i mowa tu m.in. o wsparciu dla modów. Jednak praktycznie we wszystkich pozostałych aspektach oczekiwać możemy dużej metamorfozy. „Od renderingu, przez animacje, pathing, po proceduralne generowanie - nie chcę zdradzać wszystkiego - ale mowa tu o naprawdę dużej zmianie. Zajęło nam to dłużej niż chcieliśmy, ale będzie to napędzać to, co robimy z Starfield i Elder Scrolls 6” - powiedział Howard. „Kiedy ludzie zobaczą rezultaty, mamy nadzieję, że będą równie zadowoleni co my w związku z tym, co zobaczą na ekranie, a także naszym podejściem do robienia gier” - dodał reżyser.
Jeśli zaś chodzi o to, kiedy będzie nam dane zagrać w oba te tytuły, to raczej radzimy uzbroić się w dużo cierpliwości. „Szczerze nie mogę odpowiedzieć na to pytanie” - powiedział Howard zapytany o to, kiedy możemy spodziewać się więcej szczegółów na temat Starfield. Zastanawiać można się w związku z tym, czemu Bethesda zdecydowała się na tak szybką zapowiedź obu tych gier, skoro prace nad nimi są na tak wczesnym etapie. Howard również odniósł się do tej kwestii i stwierdził, że zrobili to, by zapewnić fanów, iż studio pracuje nad grami, z których jest znane. Nie pozostało nam więc nic innego, jak wyczekiwać wieści na temat tych projektów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: The Elder Scrolls 6 i Starfield powstają na bazie mocno przebudowanego silnika Bethesdy