The Last of Us Part I zadebiutowało wczoraj na PC i wygląda na to, że komputerowi gracze nie są zadowoleni z portu, jaki przygotowało studio Iron Galaxy na zlecenie Sony. Jest to ekipa odpowiedzialna za pecetową wersję Uncharted, która również miała swoje problemy.
Gra ma obecnie recenzje „w większości negatywne” (tylko 32% graczy pozytywnie oceniło ten tytuł), a większość osób narzeka na słabą optymalizację, stuttering i awarie podczas grania. Użytkownik o nazwie JackStillAlive zdaje się oddawać ogólne nastroje graczy: „Kolejny beznadziejny port autorstwa Iron Galaxy (zasłynęli Batman Arkham Knight i [Uncharted] Collection) z absolutnie okropnym wykorzystaniem sprzętu (więcej obciążenia procesora niż większość gier RTS), zacinającym się ruchem kamery myszy (ten sam problem z UC Collection), brakiem przełącznika Screen Dirt w ustawieniach efektów i ogólnym brakiem optymalizacji”.
Gra na Steam zbiera negatywne recenzje (tylko 32% graczy pozytywnie oceniło ten tytuł), a większość osób narzeka na słabą optymalizację, stuttering i awarie podczas grania.
Rzeczywiście studio Iron Galaxy, które specjalizuje się w pecetowych portach gier z konsol, jest bardzo nierówne. Z jednym strony dostarczyli perfekcyjnie zrealizowane Metroid Prime Remastered, a z drugiej przygotowali katastrofalny port Batman: Arkham Knight. Na swoim koncie mają też serię kiepskich autorskich gier, takich jak Extinction i Rumbleverse. Tym samym ich logo nie kojarzy się raczej z gwarancją jakości i nie pomaga tu też fakt, że za odświeżenie starszej gry z PlayStation zapłacić trzeba pełną cenę, czyli 259 zł, choć właściciele PS5 we wrześniu zeszłego roku musieli zapłacić jeszcze więcej. Mamy nadzieję, że problemy z The Last of Us Part I na PC zostaną naprawione tak szybko jak to możliwe, tym bardziej że gra jest rewelacyjna i naszych zdaniem to jeden z najlepszych tytułów w historii gier, a po serialu HBO zapewne jeszcze więcej osób będzie chciało się z nim zapoznać.
Przy okazji otrzymaliśmy także premierowy zwiastun gry (powyżej), prezentujący nowe funkcje, takie jak tryb fotograficzny, obsługa ultrapanoramicznych monitorów i nie tylko.
W międzyczasie AMD opublikowało własny zwiastun (Czerwoni współpracowali z Sony przy TLOU Part I), pokazujący grę działającą w rozdzielczości 4K w ustawieniach Ultra na karcie Radeon RX 7900 XTX z włączonym i wyłączonym FSR 2.2 (tytuł obsługuje również DLSS 2). Z FSR produkcja osiąga ponad 120 klatek na sekundę, choć jest mało stabilna, bo wydajność spada do 70 klatek na sekundę.
Pokaż / Dodaj komentarze do: The Last of Us Part I - gracze skarżą się na pecetowy port