Tides of Annihilation robi kapitalne wrażenie. Powtórzy sukces Wukong: Black Myth?

Tides of Annihilation robi kapitalne wrażenie. Powtórzy sukces Wukong: Black Myth?

Jedną z najbardziej imponujących gier zaprezentowanych na Gamescom 2024 było Tides of Annihilation. Choć do tej pory obowiązywało embargo na ten tytuł, to w końcu został on szerzej zaprezentowany podczas najnowszej prezentacji PlayStation, czyli State of Play.

Mroczna wizja Londynu w Unreal Engine 5

Tytuł tworzony przez chińskie studio Eclipse Glow Games z siedzibą w Chengdu, to singlowa, przygodowa gra akcji napędzana fabułą, powstającą na bazie technologii Unreal Engine 5. Wcześniej projekt funkcjonował pod nazwą kodową Ghosts of Fog, a jego unikalna stylistyka łączy współczesny Londyn z elementami fantasy. Inspiracją dla twórców były legendy arturiańskie oraz mity Rycerzy Okrągłego Stołu.

Tides of Annihilation tworzone przez chińskie studio Eclipse Glow Games, to singlowa, przygodowa gra akcji napędzana fabułą, powstającą na bazie technologii Unreal Engine 5.

Główną bohaterką gry jest Gwendolyn, jedyna ocalała ludzka istota w postapokaliptycznym Londynie. Wyrusza ona w podróż, by odzyskać swoje dziedzictwo i ojczyznę, a w trakcie przygody zdobywa możliwość przyzywania dwóch Rycerzy Okrągłego Stołu, którzy wspierają ją w walce.

Fragmenty rozgrywki ujawnione podczas State of Play pokazują dynamiczny, brutalny system walki, który – jak obiecują twórcy – będzie oferował szeroką personalizację umiejętności.

Eksploracja gigantycznych bossów i metroidvaniowy świat

Tides of Annihilation czerpie inspiracje z Monster Huntera i Shadow of the Colossus – niektórzy bossowie to ogromne, niemal osobne poziomy, po których Gwendolyn może się wspinać i eksplorować je niczym otwarty świat.

Sama struktura gry nawiązuje do klasycznych metroidvanii – świat jest pełen skrótów, połączeń i ukrytych przejść, które odblokowujemy w miarę postępów w grze. Twórcy porównują Londyn w grze do drzewa, w którym każda „gałąź” reprezentuje transformowane, ikoniczne lokacje stolicy Wielkiej Brytanii.

Zespół weteranów

Podczas Gamescom 2024 dowiedzieliśmy się, że nad grą pracuje około 100 deweloperów, jednak studio planowało rozszerzenie zespołu do 130 osób pod koniec roku. Wśród twórców znajdują się doświadczeni deweloperzy z takich firma jak Sega, Ubisoft i Gameloft – producent gry odpowiadał wcześniej za system walki w Yakuza 0, a główny programista pracował nad technologiami używanymi w Assassin’s Creed i Prince of Persia.

Tides of Annihilation to dopiero początek większego uniwersum?

Podobnie jak w przypadku Black Myth: Wukong, studio Eclipse Glow Games otrzymało inwestycję od Tencent, jednak pozostaje niezależnym deweloperem. Twórcy już teraz zapowiadają, że jeśli Tides of Annihilation odniesie sukces, planują rozbudowę uniwersum o inne mitologie, takie jak egipska, chińska i japońska.

Gra jest obecnie w produkcji na PC i konsole, jednak nie podano jeszcze oficjalnej daty premiery.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Tides of Annihilation robi kapitalne wrażenie. Powtórzy sukces Wukong: Black Myth?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł