TikTok wbrew opinii użytkowników chce wydłużyć czas filmów

TikTok wbrew opinii użytkowników chce wydłużyć czas filmów

W zeszłym roku TikTok zapowiedział wydłużenie czasu trwania filmów z 60 sekund do 3 minut. Tymczasem nie jest to koniec planowanych zmian w tym zakresie, ponieważ popularna platforma społecznościowa od jakiegoś czasu prowadzi testy 5-minutowych materiałów wideo.

WIRED bazując na informacjach uzyskanych od ludzi związanych z TikTokiem przekazał, że firma przeprowadziła ankietę, z której wynika, że prawie połowa użytkowników stresuje się podczas oglądania filmów trwających dłużej niż minutę i nie chce wydłużania czasu ich trwania. Sam TikTok ma jednak inne zdanie i wbrew opinii społeczności od sierpnia 2021 roku testuje na wybranej grupie osób materiały trwające 5 czy nawet 10 minut. Jeżeli odbiorcy preferują krótkie klipy, czemu platforma chce je wydłużyć? Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi oczywiście o pieniądze i wpływy z reklam stanowiące ważny punkt działalności właściciela TikToka. Usługa posiada bazę 1 mld użytkowników, więc jest idealnym miejscem do reklamowania produktów przez reklamodawców.

Użytkownicy TikToka wolą krótsze filmy, ale platforma mimo tego zamierza wydłużyć czas ich trwania. Chodzi o to, by zapewnić więcej miejsca na reklamy.

TikTok wbrew opinii użytkowników chce wydłużyć czas filmów

Wydłużając czas trwania filmów do 5 lub 10 minut znajdzie się w nich więcej miejsca na reklamy, co jednocześnie zwiększy przychody ByteDance, do którego należy TikTok. Z drugiej strony gigant nie planuje na siłę forsować dłuższych treści i zostaną one umieszczone w specjalnej sekcji, dzięki czemu powinna zachować się idea platformy związana z krótkimi klipami. Decyzja firmy nie wszystkim przypadnie do gustu i zapewne spotka się z dużą krytyką. Z danych wynika, że TikTok zarobił 5x więcej w Europie Środkowej niż rok wcześniej. Platforma liczy na utrzymanie tej dynamiki i idzie w e-commerce. W całej Europie platforma ma 100 mln użytkowników.

Oprócz tego TikTok testuje opcję płatnej subskrypcji. Na razie jednak całość ograniczono do wybranej grupy twórców i użytkowników, zaś gigant odmówił podania szczegółów nowego narzędzia. "Zawsze myślimy o nowych sposobach na zwiększenie wartości naszej społeczności oraz wzbogacenia doświadczenia związanego z TikTokiem" - przekazał TechCrunch, rzecznik platformy. Możliwe, że ceny abonamentu wyniosą od 2,99 USD, 4,99 USD lub 9,99 USD miesięcznie.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: TikTok wbrew opinii użytkowników chce wydłużyć czas filmów

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł