TikTok znowu winny, tym razem chodzi o Facebooka

TikTok znowu winny, tym razem chodzi o Facebooka

W trakcie przesłuchania w ramach procesu antymonopolowego przeciwko Meta, prezes firmy Mark Zuckerberg zeznał, że sukces TikToka stanowił poważne zagrożenie dla działalności Meta. Według doniesień Bloomberga i innych mediów, Zuckerberg nazwał rozwój własnej aplikacji z krótkimi filmami „najwyższym priorytetem” i „pilnym wyzwaniem konkurencyjnym” po pojawieniu się TikToka w 2018 roku.

Relacje te pochodzą z pierwszego, intensywnego tygodnia przesłuchań w procesie prowadzonym przez amerykańską Federalną Komisję Handlu (FTC) przeciwko gigantowi mediów społecznościowych. Jeśli prawnicy FTC odniosą sukces, Meta może zostać zmuszona do wydzielenia Instagrama lub WhatsAppa jako osobnych firm.

W środę Zuckerberg otwarcie przyznał, że pojawienie się TikToka miało bezpośredni wpływ na Meta - wzrost firmy „dramatycznie zwolnił”, gdy aplikacja ByteDance zdobyła popularność. Dodał również, że TikTok pozostaje od lat jednym z głównych punktów skupienia Meta w kontekście konkurencji.

Konkurencja wspomaga rozwój

ByteDance przejęło Musical.ly w 2017 roku, a następnie w 2018 roku połączyło go z TikTokiem. W tym samym czasie Meta (wówczas jeszcze Facebook) przestała publikować osobne statystyki użytkowników Facebooka w raportach kwartalnych, zastępując je nową kategorią „rodziny aplikacji”, obejmującą Instagrama i WhatsAppa w celu ukrycia spowolnienia wzrostu głównej aplikacji.

Meta może zostać zmuszona do wydzielenia Instagrama lub WhatsAppa jako osobnych firm.

Podczas procesu Zuckerberg zwrócił także uwagę na zmianę funkcji platform społecznościowych. Jego zdaniem dziś dla rozwoju aplikacji mniej istotne są tradycyjne „efekty sieciowe” związane z relacjami między znajomymi i rodziną. „Aplikacje służą obecnie przede wszystkim jako silniki odkrywania treści” powiedział Zuckerberg.

Mimo tego Facebook próbuje wrócić do swoich korzeni. Firma wprowadziła ostatnio nowe funkcje ułatwiające nawiązywanie kontaktów, m.in. odświeżoną kartę Znajomych, podkreślającą nowe zaproszenia i aktywność znajomych. Już w styczniu Zuckerberg zapowiedział inwestorom, że „powrót do oryginalnego Facebooka” będzie jednym z kluczowych celów firmy na 2025 rok.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: TikTok znowu winny, tym razem chodzi o Facebooka

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł