Tim Cook wygłosił ostatnio przemówienie otwierające unijną konferencję CPDP na temat ochrony danych, podczas której skrytykował model biznesowy Facebooka i zwiększanie zaufania użytkowników do reklam. Cook mówił również o trosce Apple o prywatność i bezpieczeństwo w branży technologicznej, mając nadzieję, że wiele się zmieni w przyszłości. Cook omówił działania Apple, aby chronić prywatność oraz wyraził głębokie obawy o konsekwencje związane z działaniami Facebooka. Tim Cook mówi o tym, że ludzie nie są już klientami, ale raczej produktem, który firmy sprzedają reklamodawcom. "Jak powiedziałem wcześniej, jeśli zaakceptujemy jako normalne i nieuniknione, że wszystko w naszym życiu może zostać zagregowane i sprzedane, tracimy o wiele więcej niż dane, tracimy wolność bycia człowiekiem. A jednak jest to pełen nadziei nowy sezon, czas przemyśleń i reform".
Tim Cook podczas przemówienia na CPDP opowiadał o działaniach związanych z prywatnością użytkowników. Potępił model biznesowy Facebooka i zachwalał RODO, chcąc, by podobne przepisy pojawiły się w USA.
Cook pochwalił również RODO za najbardziej konkretny postęp w zakresie prywatności i bezpieczeństwa konsumentów i stwierdził, że nadszedł czas, aby Stany Zjednoczone i reszta świata przystąpiły do podobnych przepisów. Tim Cook podkreślił, że reklama rozwijała się od dziesięcioleci bez naruszania prywatności i mówi o najnowszych funkcjach prywatności Apple, takich jak etykiety prywatności, śledzenie reklam i transparentność. "Jeśli biznes jest zbudowany na wprowadzaniu w błąd użytkowników, na wykorzystaniu danych, na wyborach, które nie są żadnym wyborem, to nie zasługuje na pochwałę, zasługuje na reformę" - powiedział Cook, odnosząc się do Facebooka. Jest on pewien, że trzymanie się tego podejścia do technologii doprowadzi do polaryzacji społeczeństwa, utraty zaufania i przemocy.
W przeciwieństwie do podejścia Facebooka i innych, Tim Cook chce, aby Apple było postrzegane jako technologia etyczna. "W Apple wybraliśmy już dawno temu. Wierzymy, że etyczna technologia to technologia, która pracuje dla użytkownika. To technologia, która pomaga spać, a nie zatrzymuje przy sobie. Mówi, kiedy masz już dość, daje ci przestrzeń do tworzenia, rysowania, pisania lub uczenia się, a nie "odświeżę jeszcze raz". Jest to technologia, która może zniknąć w tle podczas wędrówki lub pływania, ale ma na celu ostrzeżenie, gdy tętno gwałtownie wzrośnie lub pomoże, gdy miałeś okropny upadek. A przy tym wszystkim zawsze na pierwszym miejscu jest prywatność i bezpieczeństwo, ponieważ nikt nie musi rezygnować z praw swoich użytkowników, aby dostarczyć wspaniały produkt. W swoim przemówieniu programowym Cook poruszył kilka kwestii i wszystko, co powiedział, brzmi świetnie z punktu widzenia konsumenta i entuzjasty technologii. Oczywiście Apple ma swoje za uszami, jednak zdaje się, że firma próbuje coś zrobić, aby zmienić sytuację.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Tim Cook krytykuje działania Facebooka i chwali RODO