To może być gra roku. Zobaczcie blisko 20 minut rozgrywki

To może być gra roku. Zobaczcie blisko 20 minut rozgrywki

Studio Sucker Punch ujawniło szczegóły swojego najnowszego projektu, Ghost of Yotei, który zadebiutuje na PlayStation 5 oraz PS5 Pro już 2 października 2025 roku. Podczas specjalnej prezentacji State of Play, dyrektorzy kreatywni Nate Fox i Jason Connell przybliżyli graczom mechaniki rozgrywki, tryby oraz klimat, jaki zagości w tej długo wyczekiwanej produkcji.

Równolegle z premierą gry na rynek trafią dwie limitowane wersje konsol PlayStation 5 oraz dedykowane im kontrolery, które stylistyką nawiązywać będą do Ghost of Yotei. To gratka dla kolekcjonerów oraz fanów klimatów samurajskich.

Studio Sucker Punch ujawniło szczegóły swojego najnowszego projektu, Ghost of Yotei, który zadebiutuje na PlayStation 5 oraz PS5 Pro już 2 października 2025 roku.

Powrót filmowej magii Kurosawy… i nie tylko

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów Ghost of Tsushima był tryb Kurosawy, który nadawał rozgrywce czarno-biały, filmowy sznyt na wzór klasycznych japońskich filmów. Ten tryb powraca także w Ghost of Yotei, ale na tym nie koniec. Sucker Punch przygotowało dwa zupełnie nowe tryby filmowe, inspirowane twórczością wybitnych japońskich reżyserów:

  • Tryb Shinichirō Watanabe – wzbogaca eksplorację świata gry o lo-fi soundtrack, skomponowany przez samego Watanabe, co ma wprowadzić bardziej kontemplacyjny klimat.
  • Tryb Takashi Miike – zbliża kamerę do postaci i zwiększa ilość krwi oraz brudu na ekranie, zapewniając bardziej brutalne i intensywne doświadczenia.

Co ważne, Ghost of Yotei zaoferuje pełną japońską ścieżkę dźwiękową, a tym razem postacie w grze będą odpowiednio poruszać ustami podczas dialogów po japońsku. To istotny krok naprzód względem Ghost of Tsushima, gdzie mimo dostępności japońskiego dubbingu, animacje ust pozostały anglojęzyczne.

Atsu - zemsta zamiast honoru

Nową protagonistką gry jest Atsu, której losy różnią się diametralnie od historii Jina z Ghost of Tsushima. Atsu nie jest samurajem, a najemniczką, kierującą się rządzą zemsty za brutalne wymordowanie rodziny przez grupę wojowników znaną jako Yotei Six. Brak kodeksu samurajskiego sprawia, że Atsu sięga po wszelkie środki, aby osiągnąć cel, nawet podstęp czy brutalne rozbrojenie przeciwników.

W przeciwieństwie do Jina, który zmieniał style walki, Atsu dysponuje arsenałem różnorodnych broni, takich jak: katana (pojedyncza), podwójne katany, ogromna katana odachi, włócznia czy kusarigama (łańcuch z sierpem).Dodatkowo w walce przydadzą się bronie dystansowe, jak kunai, łuk czy nawet karabin. Gracz może płynnie zmieniać broń w trakcie walki, dostosowując się do rodzaju przeciwników, np. odachi świetnie sprawdzi się na potężniejszych wrogów, podczas gdy podwójne katany idealnie kontrują przeciwników uzbrojonych we włócznie.

Otwarty świat pełen nowych aktywności

Największe zmiany w porównaniu z Ghost of Tsushima dotyczą jednak eksploracji. Ghost of Yotei ma dać graczom więcej swobody i czasu na odkrywanie świata. Wprowadzono system kart, które pomagają śledzić wskazówki i zadania.

Nowością jest możliwość rozbijania obozów w dziczy, gdzie Atsu może odpocząć, przygotować posiłek czy spotkać wędrowców. To właśnie przy ogniskach poznajemy nowe postacie niezależne, takie jak handlarzy, zleceniodawców zadań czy rzemieślników oferujących ulepszenia broni lub odblokowujących unikalne zdolności.

Co ciekawe, wśród towarzyszy pojawia się wilk, który wspomaga Atsu w walce. Nie wiadomo jeszcze, czy inne poznane postacie również będą aktywnie uczestniczyć w starciach. Pojawią się także nowe aktywności poboczne, jak polowania na listy gończe, dzięki którym zarobimy dodatkowe fundusze. Sama Atsu również będzie miała cenę za swoją głowę, która rośnie wraz z jej legendą.

Historia na tle przeszłości i teraźniejszości

Chociaż prezentacja nie zdradziła zbyt wiele na temat fabuły, pokazano ciekawy mechanizm pozwalający przełączać się między przeszłością a teraźniejszością podczas odwiedzin w rodzinnym domu Atsu. Dzięki temu zobaczymy, jak wyglądało jej życie przed tragedią oraz jak miejsce to zmieniło się po masakrze jej bliskich.

Czekamy na październik!

Sucker Punch obiecuje, że Ghost of Yotei będzie jeszcze bardziej barwne, filmowe i rozbudowane niż Ghost of Tsushima. Jeśli finalna gra spełni oczekiwania, szykuje się kolejny hit, który zabierze nas w niezwykle klimatyczną podróż do świata samurajów, zemsty i osobistych dramatów. Premiera już 2 października 2025 roku. Szykujcie katany.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: To może być gra roku. Zobaczcie blisko 20 minut rozgrywki

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł