inPost rozwija projekt, który może uderzyć w Allegro, ale pomóc konsumentom w robieniu zakupów w internecie. Chociaż firma jeszcze oficjalnie niczego nie ogłosiła, pojawiły się informacje sugerujące, iż nowa usługa będzie rekomendować w aplikacji mobilnej inPostu wybrane produkty ze sklepów internetowych.
Te rekomendacje mają prowadzić do ofert sklepów internetowych najlepiej dopasowanych do preferencji klientów. Co ciekawe, zamówienia z rekomendacji będą mogły być realizowane z dostawą do paczkomatów InPostu, co ma być korzystne zarówno dla konsumentów, jak i sklepów.
inPost chce wejść w nowy etap rywalizacji z Allegro
Projekt ten jest częścią większej wizji, którą jakiś czas temu przedstawił Rafał Brzoska, szef InPostu. System będzie korzystać z AI, dzięki któremu preferencje konsumentów staną się bardziej zindywidualizowane, a marka sklepu przestanie odgrywać kluczową rolę.
Realizacja tego projektu przez inPost może mieć związek ze zmianami na platformie Allegro. Zmiana w dostępie do interfejsu API Allegro, która uniemożliwi pobieranie danych o cenach produktów, może zablokować sztucznej inteligencji InPostu możliwość porównywania ofert oraz generowanie rekomendacji.
Dlatego inPost pewnie stworzy własny kanał sprzedaży, a nie po prostu kolejny marketplace służący jedynie do promocji produktów.
Ten projekt to także część szerszej rywalizacji między InPostem a Allegro, które konkurują na rynku e-commerce i automatów paczkowych.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
To nie koniec wojny. InPost ma pomysł na Allegro