Fallout 76 dla części fanów serii jest solą w oku, której do dziś nie mogą przeboleć. Nie da się zaprzeczyć, że gra w momencie premiery daleka była od ideału, z czego sprawę zdaje sobie jeden z twórców. Todd Howard podczas konferencji zorganizowanej przez Microsoft i Bethesdę Softworks z okazji przejęcia studia, odniósł się do tego gorącego okresu stwierdzając, że było bardzo mało rzeczy, które nie zostały zepsute i w praktyce leżało niemal wszystko. "Kiedy gra została wydana w 2018 roku, lista problemów była ogromna. Zawiedliśmy dużo ludzi" - mówi bez ogródek Howard. Dodał, że pewne rzeczy można było zrobić inaczej. Do wpadek należy zaliczyć optymalizację, która uniemożliwiała czerpanie pełnej przyjemności z rozgrywki, brakowało również kilku elementów udostępnionych później w aktualizacjach. Po trzech latach Fallout 76 nadal jest rozwijany, w czym zdaniem dewelopera pomaga Microsoft.
Todd Howard z Bethesdy przyznał, że podczas premiery Fallouta 76 zepsuto niemal wszystko.
Howard potwierdził, że Fallout 76 pozostaje jedną z chętniej ogrywanych propozycji z Xbox Game Pass sugerując, że gra miałaby lepszy start gdyby od razu trafiła do usługi giganta z Redmond . Przedstawiciel Bethesdy liczy zresztą, że platforma pomoże w dalszym rozwoju projektu. To nie pierwszy raz, kiedy twórcy przepraszają za problemy z Falloutem 76 - taka sytuacja miała miejsce po debiucie produkcji. Z drugiej strony dla graczy przeszkodę może stanowić fakt, że otrzymali tytuł nastawiony na rozgrywkę sieciową zamiast klasycznej odsłony wyłącznie z wariantem single player. Mimo tego jak wskazują statystyki Fallout 76 w 2020 roku wzbudzał spore zainteresowanie i dotyczy to nie tylko nowo zarejestrowanych użytkowników, ale także powracających do zabawy.
Pytanie natomiast jak Bethesda Softworks poradzi sobie pod skrzydłami Microsoftu i czy przejęcie wpłynie negatywnie lub pozytywnie na dalsze projekty ekipy? Warto wspomnieć, że do Xbox Game Pass trafiło 20 gier studia, na liście umieszczono m.in. Doom, Doom II, Doom 3, Doom 64, Doom Eternal, The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition czy The Elder Scrolls Online. Microsoft nie ukrywa z kolei, że wchłonięcie ZeniMax Media kontrolującego też innych deweloperów to ogromna szansa na rozwinięcie Xbox Game Pass oraz całej rodziny Xbox. Czy z korzyścią dla graczy, szczególnie tych z PlayStation?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Todd Howard z Bethesdy przyznaje, że Fallout 76 zawiódł wielu graczy