Toyota, dążąc do nadgonienia dystansu dzielącego ją od Tesli i innych liderów technologii pojazdów elektrycznych, ogłosiła plany wprowadzenia swojego pierwszego elektrycznego samochodu wyposażonego w zaawansowany system autonomicznej jazdy.
GAC Toyota, będąca równoprawnym przedsięwzięciem Toyota Motor oraz chińskiej Guangzhou Automobile Group (GAC), ogłosiła tę wiadomość za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nowy SUV, nazwany Bozhi 3X, będzie pierwszym modelem elektrycznym marki wyposażonym w technologię samodzielnej jazdy. Umożliwi kierowcom korzystanie z zaawansowanych funkcji wspomagających, takich jak jazda po drogach, omijanie przeszkód i parkowanie, podobnie jak system FSD od Tesli.
Spółka joint venture Toyoty, GAC Toyota, potwierdziła, że w przyszłym roku w Chinach zadebiutuje pojazd elektryczny oferujący funkcje zbliżone do systemu Tesla Full Self-Drive.
Technologia ta powstała dzięki partnerstwu z pekińskim startupem Momenta, specjalizującym się w pojazdach autonomicznych. Toyota była jednym z głównych inwestorów w serii finansowania C firmy Momenta w 2021 roku, co pozwoliło na rozwój nowoczesnych rozwiązań w zakresie autonomicznej jazdy.
GAC Toyota nawiązała współpracę z Huawei w celu wdrożenia zaawansowanej technologii w elektrycznym sedanie Toyoty bZ3X. Model bZ3X, zaprezentowany w październiku 2022 roku, jest drugim pojazdem elektrycznym w ofercie Toyoty, zaraz po bZ4X.
Nowa technologia różni się od wcześniejszych propozycji tym, że zarówno Momenta, jak i Huawei dostarczą oprogramowanie i sprzęt, a wszystkie trzy firmy będą współpracować nad ich integracją.
Toyota zapowiedziała również plan wprowadzenia do 2027 roku akumulatora litowo-fosforanowo-żelazowego, który ma obniżyć koszty produkcji o 40% w porównaniu z obecnym modelem bZ4X.
Po tym, jak sprzedaż samochodów Toyoty w Chinach spadła o 22% w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2024 roku, firma zamierza odświeżyć swoją ofertę, wprowadzając nowe, bardziej konkurencyjne technologie. Toyota podąża inną ścieżką niż Tesla, planując otwarcie wcześniej ekskluzywnych stacji ładowania Lexusa w Japonii dla innych pojazdów elektrycznych. Japoński gigant motoryzacyjny stara się odeprzeć konkurencję ze strony tanich chińskich producentów, takich jak BYD, który niedawno wprowadził na rynek swój trzeci pojazd elektryczny w Japonii.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Toyota goni Teslę. Japończycy zaprezentują "w pełni" autonomiczny samochód elektryczny