Twitch zabrania reklamowania hazardu w CS:GO. Duży problem dla polskich streamerów

Twitch zabrania reklamowania hazardu w CS:GO. Duży problem dla polskich streamerów

Streamerzy współpracują z różnymi sponsorami i często reklamują platformy ze skinami do Counter-Strike: Global Offensive. Twitch powiedział jednak dość i zakazał reklamowania hazardu związanego z CS:GO.

Twitch zabrania promowania hazardu związanego z CS:GO

Twitch.tv jest popularnym serwisem z transmisjami na żywo, który w ostatnich latach wzbudził kontrowersje ze względu na bany, jakie otrzymywali twórcy czy wprowadzane zmiany w regulaminie. Teraz do listy zakazów dołączyły platformy ze skinami do CS:GO. Twitch zabronił streamerom reklamowania usług hazardowych i ich sponsorowania. W sekcji FAQ szczegółowo opisującej zasady dotyczące zabronionego hazardu pojawia się nowe pytanie: „Czy sponsorowanie hazardu związanego ze skórkami, na przykład skórek CS:GO, jest dozwolone na Twitchu?”. „Nie”, czytamy w odpowiedzi, „nasza polityka zabrania promowania lub sponsorowania gier hazardowych ze skórkami”.

Twitch zabronił reklamowania platform hazardowych związanych ze skinami do CS:GO.

Jak wynika z analizy youtubera, którą podzielił się w filmiku zatytułowanym „The Dark Reality Behind CSGO”, spośród 300 [streamerów] 226 jest obecnie sponsorowanych przez co najmniej jedną platformę ze skinami do gier, niektórzy współpracują nawet z pięcioma firmami jednocześnie. Wśród nich są także twórcy z Polski. Zobaczymy czy i jak Twitch będzie egzekwował tę zasadę skoro około 75% najpopularniejszych streamerów łamie obecnie regulamin. Będą musieli albo zrezygnować ze sponsorowania gier związanych ze skórkami CS:GO, albo zaryzykować ewentualny ban na Twitchu.

Twitch poczuje na plecach oddech konkurencji?

Twitch to największa platforma streamingowa związana z gamingiem i IRL, ale na rynku pojawił się Kick, który wyglądem przypomina konkurencyjną usługę i chce przyciągnąć streamerów wykluczonych z platformy Amazona lepszym podziałem wpływów za subskrypcje czy mniej restrykcyjnym regulaminem. Ciężko ocenić czy Kick odniesie sukces, bo do historii przeszły już serwisy streamingowe, którym się to nie udało. Twitch z kolei w 2022 roku odnotował 800 milionów godzin transmisji na żywo oraz 11 mln nowych twórców.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twitch zabrania reklamowania hazardu w CS:GO. Duży problem dla polskich streamerów

 0