Twitter planuje wprowadzić opcję subskrypcji. Wiemy ile trzeba będzie za nią zapłacić

Twitter planuje wprowadzić opcję subskrypcji. Wiemy ile trzeba będzie za nią zapłacić

Informacje o tym jakoby Twitter zamierzał udostępnić opcję subskrypcji pojawiły się jakiś czas temu, jednak teraz poznaliśmy więcej konkretów w tym cenę usługi. Leakerka Jane Manchun Wong zaznajomiona w sprawach giganta social media zdradziła, że Twitter Blue będzie kosztować 2,99 dolarów miesięcznie i otrzyma m.in. funkcję Cofania Tweetów oraz kolekcję zakładek. Zaoferuje ponadto obsługę przeglądania obrazków bez przycięcia na urządzeniach mobilnych. Autorka przecieku twierdzi, iż zaoferowany zostanie również warstwowy model subskrypcji co oznacza, że im więcej dany użytkownik zapłaci, tym lepsze funkcje otrzyma. Chodzić może m.in. o całkowity brak reklam w serwisie, w tym celu Twitter przejął usługę Scroll, która kasuje reklamy ze stron informacyjnych, zapewniając jednocześnie wsparcie finansowe.

Abonament Twitter Blue będzie kosztować 2,99 dolarów miesięcznie i otrzyma m.in. funkcję Cofania Tweetów oraz kolekcję zakładek.

Przy okazji portal zapowiedział, że pozbędzie się Nuzzel, narzędzia Scroll, który codziennie wysyłał użytkownikom podsumowania e-maili z najważniejszymi artykułami. Oczywiście należy do tych rewelacji podchodzić z dystansem, ponieważ rzecznik platformy społecznościowej nie potwierdził, ale też nie zaprzeczył medialnym informacjom. Opcja cofania tweetów działałaby na podobnej zasadzie jak opóźnienie wysyłanej wiadomości w Gmailu. Po naciśnięciu przycisku publikującego tweeta dostalibyśmy kilka sekund na jego wycofanie. Ciężko ocenić czy model abonamentu zdoła przyciągnąć użytkowników zwłaszcza tych, którzy wolą z usług korzystać za darmo. Według najnowszego raportu finansowego Twitter odnotował przychód w wysokości 1,04 mld dolarów. Firma zgłosiła też 20-procentowy wzrost aktywnych użytkowników miesięcznie.

Jeszcze wcześniej, bo na koniec czwartego kwartału 2020 roku Twitter posiadał 3,3 mld użytkowników, a także zanotował 1,289 mld dolarów przychodu, co oznaczało wzrost o 28% rok do roku i oczywiście największą część wpływów stanowiły reklamy - 1,155 mld dolarów. Przy okazji warto wspomnieć, że konkurencyjny Facebook zakazuje sceptycyzmu wobec szczepionek na COVID-19, bo według platformy szczepienie to jedyna forma walki z koronawirusem. Rzecznik firmy Marka Zuckeberga podkreślił, że ramki negatywnie nastawione do szczepionki naruszają politykę serwisu i są kasowane.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twitter planuje wprowadzić opcję subskrypcji. Wiemy ile trzeba będzie za nią zapłacić

 0