Nad twórcą uznanego na całym świecie oprogramowania antywirusowego zebrały się czarne chmury. Do walki z firmą postanowił przyłączyć się także Twitter.
Rosyjski producent oprogramowania antywirusowego otrzymał zakaz publikowania reklam na Twitterze. Decyzję wymusił niezgodny z regulaminem strony model biznesowy Kasperskiego. Nie są to pierwsze kłopoty, jakie napotkali właściciele firmy, ponieważ w ubiegłym roku administracja Donalda Trumpa oficjalnie zabroniła amerykańskim urzędnikom korzystania z rzeczonych antywirusów. Mimo wszystko Twitter jest prywatną korporacją, a nie publiczną instytucją w związku z tym podjęta decyzja może wywołać falę krytyki. Do sprawy zdążył już ustosunkować się sam zainteresowany, który zarzucił szefostwu Twittera podjęcie kroków pod fałszywymi i absolutnie niezrozumiałymi pretekstami, działającymi na niekorzyść obu biznesów.
Aktualnie Karspersky Lab nie może zamieszczać reklam na Twitterze. Nie wiemy, czy banicja zostanie w przyszłości zniesiona
Co ciekawe firma pałająca się cyberbezpieczeństwem zaznaczyła, że nawet jeśli Twitter zniesie embargo, to nie planują oni zamieszczać u nich reklam w obecnym roku w ramach protestu za ostatnie wydarzenia. Zaoszczędzone środki zasilą tym samym konto Electronic Frontier Foundation (rok temu Kaspersky Lab wydał ponad 90 000 tysięcy dolarów na reklamy na popularnej platformie społecznościowej). Notabene utworzona przez Eugene'a Kaspersky, dawnego rosyjskiego oficera wywiadu marka była wielokrotnie oskarżana o tajemnicze związki z najwyższymi rangą przedstawicielami Kremla. Niestety nie wiemy, czy owe kontakty zostały ostatecznie udowodnione. Nie da się ukryć, że programy Kasperskiego przez lata wyrobiły sobie sporą renomę wśród osób szukających wyjątkowo bezpiecznych rozwiązań.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twitter zakazał Kaspersky Lab zamieszczania reklam na swojej stronie