GT Sport to chyba najbardziej wyczekiwana gra wyścigowa fanów marki PlayStation. Ukaże się w październiku tego roku, a niedawno szef studia Polyphony Digital wypowiadał się na temat pieczołowitości wykonania tekstur do gry.
Kazunori Yamauchi wyjawił, że wymodelowanie jednego samochodu zajęło sześć miesięcy, a gra z powodzeniem działałaby w rozdzielczości 8K. Szef Polyphony, w trakcie wizyty portalu Finder.com po studiu japońskich deweloperów, potwierdził, że Gran Turismo Sport zostało stworzone także z myślą o przyszłych wersjach konsoli, co najwidoczniej miałoby uzasadniać długi czas prac nad projektem. Kto pamięta sytuację Gran Turismo 6 (które ukazało się jeszcze na PS3, mimo, że zadebiutowało wtedy już PS4) na pewno doceni ten ekstra wysiłek, jaki rzekomo włożyli deweloperzy, tworząc wszystkie modele samochodów od podstaw.
Czy słowa Yamauchiego to nieśmiała zapowiedź PS5 w umiarkowanie niedalekiej przyszłości? Z jednej strony, taki moment z pewnością kiedyś nadejdzie, z drugiej - może to pewnego rodzaju zasłona dymna?
Niemniej jednak w świecie gier często liczy się "tu i teraz" i jeśli GT Sport nie sprosta oczekiwanioniom, jakie niewątpliwie będą wysokie, z racji długiego czasu jaki minął od ostatniej odsłony - nad serią mogą zawisnąć ciemne chmury. GT Sport ukaże się po Project Cars 2 i Forza Motorsport 7 - dwóch potężnych konkurentach, którzy niewątpliwie wyznaczą standardy tegorocznych racerów, a ich miarą będzie niewątpliwie oceniana produkcja Sony. GT Sport legitymuje się 60 FPS-ami, rozdzielczością 1800p skalowaną do 4K poprzez checkerboarding, jak również wspiera HDR oraz szeroką paletę barw. Premiera odbędzie się 18 października.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórca GT Sport: gra bez problemu działałaby w 8K