Twórcy Halo 5 zrozumieli, dlaczego gra nie spełniła oczekiwań

Twórcy Halo 5 zrozumieli, dlaczego gra nie spełniła oczekiwań

Halo 5 - o ile sprzedało się fantastycznie i nadal cieszy się sporą aktywnością w trybie multiplayer - jest grą, która wywołała również falę rozczarowań. Tyczyły się one głównie kampanii fabularnej. Szef marki Halo, Frank O'Connor, wypowiadał się na łamach GamesTM o wnioskach, jakie studio 343 Industries wyciągnęło z reakcji fanów.

Przede wszystkim, zdaniem wielu graczy, wielkim zawodem było zepchnięcie Master Chiefa na drugi plan. Według O'Connora postać Master Chiefa miała być w założeniu od samego początku awatarem - kimś, kto ucieleśnia nas samych. - Jednak w ciągu ostatnich piętnastu lat ludzie tak mocno się do niego przywiązali, że mieli własne wytłumaczenia dla pewnych celowych braków w charakteryzacji - powiedział pracownik 343i.  O'Connor szczerze przyznał, że podejmując decyzje na temat fabuły w Halo 5: Guardians, on i jego współpracownicy przeliczyli się w tej kwestii. Najczęściej pojawiającym się zarzutem ze strony fanów był znikomy udział Chiefa w najnowszej odsłonie Halo, co utwierdziło studio w przekonaniu, że jest on kluczową postacią dla tej marki.

Frank O'Connor bez problemu przyjął zarzuty odnośnie fabuły i postaci Master Chiefa w Halo 5.

O'Connor wspomniał także, że w następnych częściach kultowego FPS-a zamiast kolejnych grywalnych postaci (takich jak Locke z Guardians) możemy oczekiwać bardziej realistycznego i interaktywnego świata z Chiefem w głównej roli. Halo 6 nie zostało jeszcze formalnie zapowiedziane, ale prace nad grą trwają od września 2015 roku, kiedy to O'Connor oraz kierownik studia 343 Industries, Bonnie Ross zapowiedzieli, że mają zaplanowaną przyszłość serii na kolejnych 10 lat. Wiadomo także, że w tym roku nie zagramy w nową grę z serii Halo, aczkolwiek być może zostanie ona zaprezentowana na targach E3. Pewni natomiast możemy być trybu split-screen, który po absencji w Halo 5: Guardians, ma oficjalnie powrócić w kolejnej odsłonie. Niewykluczone też, że trafi ona także na PC - jeśli Microsoft utrzyma konsekwentnie swoje plany integracji Windows 10 z Xbox One.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Halo 5 zrozumieli, dlaczego gra nie spełniła oczekiwań

 0