Helldivers 2 to gorąca premiera 2024 roku, która wzbudza ogromne zainteresowanie graczy, co z kolei przekłada się na kłopoty ze stabilnością serwerów. Infrastruktura sieciowa gry nie wytrzymuje i pod naporem graczy pada, ale na szczęście deweloperzy podjęli działania, by ustabilizować sytuację.
W Helldivers 2 w peaku grało 458 tysięcy graczy Steam, natomiast w ciągu ostatniej doby było ich 346 tysięcy. Takie zainteresowanie do czerwoności doprowadza serwery tytułu, które nie wytrzymując naporu graczy wydłużają kolejki, a nawet padają. Optymalizacja swojej infrastruktury sieciowej dla autorów gier sieciowych stanowi priorytet i choć studio odpowiedzialne za Helldivers 2 poczyniło pewne kroki, a nawet planuje kolejne w tym zakresie to niestety nic nie wskazuje na to, żeby przyniosły one pożądany efekt.
Twórcy Helldivers 2 zwiększyli pojemność serwera do 700 tysięcy graczy. Przyznają jednak, że wkrótce może to nie wystarczyć.
Friends of @helldivers2,
— Pilestedt (@Pilestedt) February 23, 2024
I have one final update for tonight. We have updated the max CCU cap to 700,000. Unfortunately, we expect the CCU to reach that level. We believe that the wait times will be much more bearable.
Tomorrow we are doing some final improvements for the…
Arrowhead próbował zaradzić temu problemowi, kilkakrotnie zwiększając pojemność serwera. Limit został niedawno podniesiony do 450 tysięcy graczy jednocześnie, co niemal podwoiło początkowy limit 250 tysięcy graczy. Twórcy dodali kolejną partię serwerów, zwiększając pojemność do 700 tysięcy jednoczesnych graczy, ale to nadal nie wystarczy.
Twórcy przyznali, że są świadomi, iż nowy limit za jakiś czas nie wystarczy, aczkolwiek pomoże zmniejszyć kolejki na serwery. Wcześniej Pilestedt wyjaśnił, że rozbudowa serwerów to proces ciągły, a nie tylko kwestia pieniędzy lub zakupu większej liczby serwerów.
„To kwestia pracy” – powiedział. „Musimy zoptymalizować kod backendu. Docieramy do realnych granic.”
Nawet przy zwiększonej pojemności frustracja wśród graczy pozostaje wysoka. Astronomiczna popularność Helldivers 2 okazała się mieczem obosiecznym. Gracze często spędzają więcej czasu na ekranach ładowania niż na samej grze. Blizzard miał podobne kłopoty, mimo że był przekonany, że pierwszego dnia będzie miał wystarczającą pojemność – tak się nie stało. Celowe ataki DDoS dodatkowo pogłębiły problem.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Helldivers 2 chcą zmniejszyć kolejki i zwiększają pojemność serwera