Remedy Entertainment zamierza odejść od tradycyjnych gier AAA dla pojedynczego gracza, do których zdążyli nas przyzwyczaić, wyrabiając sobie markę dostarczając i skupiając się na opowiadaniu rozbudowanych historii. Ich następna gra o nazwie kodowej P7 będzie posiadać elementy wieloosobowe i kooperacyjne, by zachęcić gracza do wielokrotnego sięgania po tytuł.
Póki co nie wiadomo wiele więcej, w jakiej formie studio chce wprowadzić zmiany w swoich nadchodzących tytułach, jednakże Thomas Puha, szef działu komunikacji studia Remedy Entertainment wyjawił, że wszystko podyktowane jest aspektem finansowym. Tradycyjne gry wysokobudżetowe są coraz droższe w produkcji, podczas gdy liczba odbiorców się nie zwiększa. "W rzeczywistości tradycyjne doświadczenia, jakie dostarczają kampanie jednoosobowe w grach AAA są bardzo drogie w tworzeniu. Poziom oczekiwań graczy jest bardzo wysoki w kontekście czasu trwania gry, rodzaju opcji jakie oferuje i jak poziomu poszczególnych elementów gry. Wszystkie te rzeczy są bardzo drogie w produkcji. Jeśli spojrzeć wstecz 10 lat, można powiedzieć, że rynek konsolowy jest wciąż tych samych rozmiarów.W konsekwencji okazuje się, że odbiorcy, którym sprzedajesz są w takiej samej liczbie, jednak koszt stworzenia gry jest 10 razy większy obecnie. Tak więc jest to oczywisty problem" powiedział Thomas Puha.
Coraz więcej deweloperów odchodzi od klasycznych gier single-player. Wygląda na to, że jesteśmy skazani na rozgrywki wieloosobowe, naszpikowane mikrotransakcjami i każdą inną możliwą formą zarobku
Dodał on również, że gry typu "zrób i zapomnij" frustrują deweloperów z kreatywnego punktu widzenia, jako że konsumenci zazwyczaj bardzo szybko kończą taki tytuł, podczas gdy proces twórczy często trwa latami. "Patrząc z kreatywnej perspektywy, nawet gdy tworzyliśmy grę Alan Wake, cały ten czas poświęciliśmy na stworzenie postaci, świata, reguł i całej reszty. To jest miejsce, w którym chcesz, żeby gracz spędzał dłuższy okres czasu, co jest trudne do osiągnięcia w tradycyjnej przestrzeni jednoosobowej" - dodał Thomas Puha. Póki co nie jest wiadome czy w tym roku usłyszymy cokolwiek więcej na temat P7, które ma być wydane na wiele platform, w przeciwieństwie do Quantum Break i Alan Wake.Studio znane jest z długiego czasu produkcji swoich gier - 7 lat od Max Payne 2 do Alan Wake, następnie 6 lat od Alan Wake do Quantum Break, które to zostało wydane zaledwie 2 lata temu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Quantum Break rezygnują z gier wyłącznie single-player