Star Citizen to z jednej strony gra niebezpiecznie ocierająca się o status vaporware, a z drugiej niesamowite osiągnięcie crowdfundingu. Niedawno reżyser gry napisał maila do darczyńców, nawiązując do zawrotnej kwoty 148 milionów dolarów, jaką udało się już uzbierać. Ponadto, twórcy udostępnili nowy materiał wideo pokazujący nowe elementy gry.
Stojący na czele Cloud Imperium Games weteran branży, Chris Roberts, odniósł się do wątpliwości ludzi, którzy są nadal zdziwieni, że projekt ciągle ubiega się o pieniądze. Zdaniem Robertsa wszystko służy temu by stworzyć najbardziej kompleksowy model wszechświata w historii gier. Roberts podkreśla, że to nie Cloud Imperium nakreśliło ambicje tego przedsięwzięcia - lecz fani. Jeszcze we wrześniu 2013 ekipa deweloperska składała się ze skromnej liczby 80 pracowników, a teraz liczy sobie aż 428 osób, w kilku oddziałach na całym świecie. Dzięki ciągłemu przypływowi gotówki, studio jest w stanie sobie pozwolić na nieustannie rozwijanie technologii i dodawanie nowych rozwiązań, takich jak elementy proceduralnego generowania zawartości, a także możliwość eksplorowania każdej planety i księżyca. Co więcej, Roberts podkreśla, że każde z ciał niebieskich, na którym można wylądować będzie odznaczać się jakością graficzną rodem z Crysisa.
Star Citizen jest już w przygotowaniu od 2012 roku. Kampania single-player zatytułowana Squadron 42 ma ukazać się w trzech częściach, z czego pierwsza z nich planowo ma ukazać się w tym roku.
Reżyser gry twierdzi, że eksploracje planet i księżyców stanowią dla deweloperów wyzwanie, gdyż chcą podtrzymać standardy, jakie gra obrała sobie od samego początku. Głównym zamierzeniem jest stworzenie organicznego świata pełnego wzajemnych interakcji, co niemożliwe jest do zrealizowania w oparciu o wyłącznie algorytmy. Jego zdaniem niezbędny jest tutaj czynnik ludzki. Każda planeta w założeniu ma być unikatowa pomimo, że może opierać się na tych samych bazowych elementach. Stworzenie ich w taki sposób, żeby zarówno odznaczały się niesamowitą jakością wykonania, jak i nadawały się do ponownego użytku po pewnych modyfikacjach zajmuje miesiące. Roberts podkreśla oszałamiającą skalę projektu - ma on dostarczyć wiele układów słonecznych, w pełni zamieszkanych przez postaci NPC z ekosystemem i siecią wzajemnych zależności. Legendarny twórca serii Wing Commander podkreślał także fakt, że - parafrazując Johna Kennedy'ego - on i jego ekipa nie podjęli się tego "dlatego, że było to łatwe, tylko dlatego, że było to trudne". Oprócz listu do osób wspierających grę, na kanale Star Citizen na YouTube pojawił się nowy materiał wideo z serii Around the Verse. Materiał przedstawia księżyce, które będzie można eksplorować wraz z nadejściem wersji Alfa 3.0 gry.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Star Citizen zebrali już ponad 148 mln USD - nowy materiał wideo