Twórczyni Uncharted krytykuje praktyki developerskie wysokobudżetowych tytułów - "rujnują ludzi"

Twórczyni Uncharted krytykuje praktyki developerskie wysokobudżetowych tytułów - "rujnują ludzi"

Amy Hennig to postać może nie tak znana z nazwiska jak choćby Cliff Bleszinski, ale jej dorobek budzi uznanie. Jeszcze w latach 90. zabłysnęła Legacy of Kain: Soul Reaver i jego sequelem, by następnie stworzyć oryginalną trylogię Uncharted. W niedawnym podcaście Idle Thumbs' Designer Notes, twórczyni przygód Nathana Drake'a wspomina prace nad trzecią częścią Uncharted.

Hennig wyjawiła, że w trakcie jej ponad dziesięcioletniej kariery w Naughty Dog przeciętnie pracowała po 80 godzin w tygodniu. Były oczywiście pewne wyjątki, ale z grubsza jej tydzień roboczy miał 7 dni i przynajmniej 12 godzin dziennie.

Z jej opowieści okazuje się, że nie tylko wyżsi stanowiskiem pracownicy amerykańskiego studia pracowali w takim wymiarze godzin, ale także regularny personel. Ta pogoń za tym, by próbować dotknąć i poruszyć ludzi interaktywnymi historiami w grach video jest według niej czasami destruktywna dla twórców. Uncharted 4 po części było metaforą potu, krew i łez jakie studio wylewało przy produkcji tej gry.

Hennig  jest zdania, że praca nad tytułami AAA niekoniecznie jest warta świeczki - ludzie zaangażowani w ich tworzenie praktycznie nigdy nie mogą spędzić czasu z rodziną. "Dzieci dorastają bez widzenia się z rodzicami" - powiedziała twórczyni Uncharted. Chociaż sama nie jest mamą i wybrała karierę, to zauważyła także inne negatywne aspekty pracy w branży, m.in.  ogólny stan zdrowia, który w jej przypadku znacznie się pogorszył. Była też świadkiem zapaści i odmleń z przepracowania tuż przed wydaniem gry. Zdarzały się także na tym tle rozwody.

Przemysł gier video w zasadzie nie ma związków zawodowych, co utrudnia walkę z niekorzystnymi praktykami i obronę własnych praw.

Obecny dyrektor kreatywny Visceral Games nazywa rywalizację w branży gier video, która ciągle stara się podnosić poprzeczkę "wyścigiem zbrojeń, w którym nikt nie wygrywa a jedynie rujnuje ludzi". Przy tworzeniu nadchodzącej przygodówce akcji w uniwersum Star Wars pragnie prowadzić development gry w "odpowiedzialny i etyczny sposób".

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórczyni Uncharted krytykuje praktyki developerskie wysokobudżetowych tytułów - "rujnują ludzi"

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł