W ramach obchodów czerwca jako Miesiąca Świadomości Zdrowia Psychicznego Mężczyzn, Ubisoft - czyli wydawca takich tytułów jak Assassin’s Creed, Far Cry czy Rainbow Six Siege - zaskoczył społeczność nowym, empatycznym przekazem. Oficjalny profil gry Rainbow Six Siege opublikował wpis, w którym zachęca mężczyzn do otwartości, rozmowy o emocjach oraz wzajemnego wsparcia.
W komunikacie napisano „To w porządku zdjąć maskę. Siła i wrażliwość nie wykluczają się nawzajem. Czerwiec to Miesiąc Świadomości Zdrowia Psychicznego Mężczyzn. Zachęcamy, byś odezwał się do swoich znajomych – zapytaj, jak się czują. Zagrajcie razem. Dbajcie o siebie nawzajem.”
It's okay to take off the mask.
— Rainbow Six Siege (@Rainbow6Game) June 1, 2025
Strength and vulnerability are not mutually exclusive.
June is Men's Mental Health Awareness Month. We'd like to encourage you to reach out to your friends; ask them how they're doing. Pick up a game together. Look out for one another.
You… pic.twitter.com/2l1c9filuC
Ten gest to nie tylko forma promocji społecznej odpowiedzialności, ale i istotna zmiana tonu wizerunkowego firmy, która w ostatnich latach była krytykowana za wewnętrzne problemy oraz nieprzejrzyste działania HR.
Nowa kampania trafna, ale na pokaz
Obecna kampania może być próbą zbudowania nowego wizerunku firmy. Choć część komentatorów odbiera ten ruch jako spóźniony lub PR-owy, inni podkreślają, że każda forma nagłaśniania problemu i wspierania graczy w mówieniu o emocjach i szukaniu pomocy, jest krokiem w dobrą stronę. Trudno jednak nie zauważyć, że w poprzednich latach temat ten był przez firmę konsekwentnie przemilczany, a zamiast niego na czele komunikacji stało wsparcie społeczności LGBTQ.
Oczywiście warto okazywać empatię każdemu i trudno się nie zgodzić z komunikatem Ubisoftu tylko... pamiętajmy, że to po prostu kosmicznie wielka korporacja, która robi to co akurat uważa za bardziej opłacalne. W sytuacji, w której zgarnięto ogromne bęcki za to jak wyglądało Star Wars Outlaws i w jakim tonie utrzymano Assassin's Creed Shadows i inne premiery firmy, wygląda to po prostu na chęć złapania pozytywnej uwagi "drugiej strony" (choć nie jest to fortunne określenie).
Pamiętajmy, że to po prostu kosmicznie wielka korporacja, która robi to co akurat uważa za bardziej opłacalne.
Czasami najlepiej jest kiedy ogromne firmy robiące gry skupiają się na tym na czym powinny - czyli na robieniu gier zamiast na sprawach społecznych. Piszę o tym dlatego, że po przejrzeniu kanałów social media Rainbow Six z zeszłego roku nie znalazłem tam ani jednej wzmianki o Miesiącu Świadomości Zdrowia Psychicznego Mężczyzn - o Pride Month, który też przypada w czerwcu za to była. Warto to zaznaczyć, bo przecież można obie rzeczy pogodzić, nie musi być albo jedno, albo drugie (ale jednak w 2024 promowano się tylko jednym z tych wydarzeń).
Część osób oczywiście twierdzi, że takie wytykanie to dokładanie pewnych ideologii do gier, albo wręcz szczucie nimi ludzi. Nie dajmy się jednak zwariować, bo w obecnym świecie kłócimy się nawet o to, który majonez jest lepszy. Reasumując: dbajcie o siebie i znajomych, a Ubisoftowi wypada podziękować za przypomnienie o tym - na równi z tym jak należy im się pstryczek w nos za wykorzystywanie takich "miesięcy" do ocieplania wizerunku zgodnie z panującym w danym czasie trendem.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft podłącza się pod Miesiąc Zdrowia Psychicznego Mężczyzn. Zmiana tonu?