Ubisoft przeprasza japońskich graczy i odnosi się do krytyki Assassin's Creed: Shadows

Ubisoft przeprasza japońskich graczy i odnosi się do krytyki Assassin's Creed: Shadows

Assassin's Creed: Shadows jest krytykowany za to jak przedstawia feudalną Japonię. Powstała nawet petycja wzywająca Ubisoft do anulowania premiery gry. Wydawca jednak nie zamierza tego zrobić, chociaż wystosował przeprosiny, a także odniósł się do krytyki.

Assassin's Creed: Shadows i występujący w nim czarnoskóry samuraj Yasuke są obiektem krytyki od samego początku. Japońscy gracze uważają, iż twórcy po macoszemu potraktowali materiały źródłowe i w nieodpowiedni sposób przedstawiają historię ich kraju. Jakby tego było mało, francuska firma zaliczyła wpadkę używając bez pozwolenia flagi japońskiej grupy rekonstrukcyjnej w grafikach promocyjnych, za co przeproszono. Teraz Ubisoft odnosi się do krytyki w mediach społecznościowych.

Ubisoft przeprosił japońskich graczy, a także odniósł się do krytyki Assassin's Creed: Shadows.

W obszernym oświadczeniu opublikowanym w social mediach Ubisoft stwierdził, że w sieci toczy się dyskusja wokół Yasuke, jednego z bohaterów nadchodzącej gry. Warto zaznaczyć, Yasuke to jeden z dwóch grywalnych bohaterów opierający się na prawdziwym afrykańskim samuraju, który służył japońskiemu daimyo Oda Nobunaga w 1581 roku.

Jednak postać ta stała się przedmiotem krytyki w mediach społecznościowych, wzmocnionej przez takich ludzi jak Elon Musk, który napisał o rzekomym „wstrzyknięciu DEI” do gry (Diversity, Equity and Inclusion, czyli Różnorodność, Równość i Włączenie).

W swoim oświadczeniu Ubisoft podkreśla, że ​​marka Assassin’s Creed zawsze starała się inspirować historią, a nie wiernie ją przedstawiać. „Od czasu ogłoszenia Assassin’s Creecd Shadows otrzymaliśmy wiele pozytywnych reakcji, ale także krytykę, w tym ze strony Was, naszych japońskich graczy. Podzielamy Waszą pasję do historii i głęboko szanujemy Waszą dbałość o historyczną i kulturową integralność swojego bogatego dziedzictwa” – czytamy.

W dalszej części dodano: „Naszym zamiarem nigdy nie było przedstawienie żadnej z naszych gier Assassin's Creed, w tym Assassin's Creed Shadows, jako faktycznej reprezentacji historii lub postaci historycznych. Zamiast tego staramy się rozbudzić ciekawość i zachęcić graczy do odkrywania i poznawania historycznych scenerii, którymi się inspirujemy”.

Ubisoft twierdzi, że jego zamiarem jest stworzenie przede wszystkim sprawiającej radość gry wideo opowiadającą wciągającą, historyczną fikcję umieszczoną w feudalnej Japonii. „Nasz zespół intensywnie współpracował z zewnętrznymi konsultantami, historykami, badaczami i wewnętrznymi zespołami Ubisoft Japan, aby wpłynąć na nasze kreatywne wybory”.

Wydawca zapewnił ponadto, iż Assassin's Creed: Shadows do momentu premiery będzie ewoluował, zaś materiały, które dotychczas opublikowano są w fazie rozwoju.

„Pomimo tych nieustannych wysiłków zdajemy sobie sprawę, że niektóre elementy naszych materiałów promocyjnych wywołały zaniepokojenie wśród japońskiej społeczności. Za to szczerze przepraszamy. Wszystkie zaprezentowane do tej pory materiały są w fazie rozwoju, a gra będzie ewoluować aż do premiery”.

„Podczas gdy Yasuke jest przedstawiany jako samuraj w Assassin's Creed Shadows, przyznajemy, że jest to kwestia debaty i dyskusji. Starannie wpletliśmy to w naszą narrację, a wraz z naszą drugą główną bohaterką, japońskim shinobi Naoe, która jest równie ważna w grze, nasi bohaterowie zapewnią graczom różne style rozgrywki”.

Assassin's Creed: Shadows zadebiutuje 15 listopada 2024 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft przeprasza japońskich graczy i odnosi się do krytyki Assassin's Creed: Shadows

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł