Ubisoft wyjaśnia swoje działania przeciw oszustom w Rainbow Six: Siege

Ubisoft wyjaśnia swoje działania przeciw oszustom w Rainbow Six: Siege

Oszuści w Rainbow Six Siege to problem, z którym zmaga się Ubisoft od czasu premiery gry pięć lat temu. Od tego czasu działania twórców Siege przeciwko cheaterom stały się znacznie bardziej wyrafinowane, ale na ogół deweloperzy nie chwalili się swoimi metodami, bojąc się odkrycia zbyt wiele, co mogłoby się obrócić przeciwko nim. Nowy dokument, opublikowany przez Siege Anti-Cheat Strike Team, nie ujawnia dokładnych metod stosowanych w działaniach przeciw oszustom, ale ukazuje filozofię, jaką kierują się twórcy w tej walce. R6: Siege dzieli swoje działania przeciw cheaterom na trzy "filary": zwiększenie barier w zapobieganiu oszustwom, poprawa wykrywania cheatów oraz ograniczenie możliwości i wpływu oszustw. Każdy z tych filarów wspiera główny cel, którym jest ograniczenie i teoretyczne wyeliminowanie zjawiska cheaterów w Rainbow Six Siege. Ubisoft ma wiele zespołów pracujących nad różnymi aspektami swojego systemu anty-cheat, a ich rozmiar i liczba rosły w ciągu całego życia gry.

Ubisoft wypowiedziało wojnę oszustom w Rainbow Six: Siege. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że idzie im bardzo dobrze, bo liczba cheaterów w grze drastycznie zmalała.

Na szczególną uwagę zasługuje rozwój modeli wykrywania opartych na danych, które Ubisoft wykorzystuje jako swego rodzaju system wczesnego ostrzegania, aby wykrywać nowe cheaty, które pojawiają się w grze. Modele te ułatwiają także identyfikację oszustów i szybkie działanie w celu ich zbanowania. Ubisoft mówi, że zbanowano 47898 kont w 2020 roku, z czego w samym kwietniu ponad 12000. Posiadanie ogromnej ilości danych na temat sposobu, w jaki normalni gracze grają w Siege, pozwala opracować stosunkowo proste narzędzia, które potrafią szybko wykryć wartości mocno odstające od normy, co wskazuje na oszusta. Ubisoft twierdzi także, że stara się, aby życie oszustów było "nużące, denerwujące, frustrujące i tak szalenie trudne, jak to możliwe". Firma podkreśla, że wymóg weryfikacji dwuetapowej w meczach rankingowych jest jedną z kilku metod walki, która obejmuje również ograniczenie poziomów w trybach PvE, co sprawia, że boostowanie kont z niskim poziomem i grinding nie przynoszą dużych efektów. Do tego zwiększono wymagany poziom, pozwalający na rozpoczęcie meczów rankingowych. 

Zespół Siege koncentruje się również na tym, aby cheaty były skuteczne przez coraz krótsze okresy czasu, co sprawia, że ich ​​opracowywanie jest coraz mniej atrakcyjne ekonomicznie. Tworzenie nowych cheatów kosztuje czas i pieniądze, a jeśli są skuteczne tylko przez krótki czas, to twórcy będą mieli coraz mniej motywacji. Ubisoft przyznaje, że ta bitwa to wyścig zbrojeń z twórcami i osobami, które oszukują w grze. Ten wyścig będzie trwał w dającej się przewidzieć przyszłości. "Musimy stale inwestować, ewoluować i dostosowywać się do oszustów. Zaczęliśmy już przygotowywać się do długiej i brudnej walki z oszustami i zawsze będziemy szukać nowych możliwości rozwoju i wzmocnienia naszej linii obrony" - mówi Ubisoft.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft wyjaśnia swoje działania przeciw oszustom w Rainbow Six: Siege

 0