UE krytykuje model biznesowy Meta „prywatność za gotówkę”

UE krytykuje model biznesowy Meta „prywatność za gotówkę”

 

Unia Europejska nie uważa, że powinniśmy być zmuszani do wyboru pomiędzy udostępnieniem Meta i innym głównym graczom swoich danych lub płaceniem za prywatność. 

W oświadczeniu Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) stwierdziła, że ​​modele „wyraź zgodę lub zapłać” często nie „spełniają wymogów dotyczących ważnej zgody”, gdy dana osoba musi wybierać między udostępnianiem swoich danych do celów reklamy behawioralnej a płaceniem za prywatność.

UE nie uważa, że powinniśmy być zmuszani do wyboru pomiędzy udostępnieniem Meta i innym głównym graczom swoich danych lub płaceniem za prywatność. 

UE tworzy największy na świecie system nadzoru biometrycznego z rozpoznawaniem twarzy

EROD argumentuje, że w przypadku dużych platform internetowych domyślnym rozwiązaniem nie powinno być oferowanie wyłącznie płatnej alternatywy dla gromadzenia danych. Organizacja nie nakłada kary, ale podkreśla, że ​​platformy te powinny „przyłożyć znaczną uwagę” do zapewnienia bezpłatnej opcji, która nie wiąże się z przetwarzaniem danych (a przynajmniej nie w takim stopniu). „Administratorzy powinni przez cały czas uważać, aby nie przekształcić podstawowego prawa do ochrony danych w funkcję, za którą użytkownicy muszą płacić, aby móc z niej korzystać” – stwierdziła przewodnicząca EROD Anu Talus. „Użytkownicy powinny być w pełni świadomi wartości i konsekwencji swoich wyborów”.

Obecnie użytkownicy w Unii Europejskiej muszą zapłacić 10 euro miesięcznie za subskrypcję bez reklam, w przeciwnym razie będą zmuszeni do udostępniania swoich danych. UE sprawdza już, czy system ten jest zgodny z ustawą o rynkach cyfrowych, która weszła w życie na początku marca, więc wkrótce może okazać się, że gigant będzie zmuszony do zaprzestania tej praktyki i zwrotów pieniędzy. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: UE krytykuje model biznesowy Meta „prywatność za gotówkę”

 0