Unia Europejska bierze się za mikropłatności. Nowe wytyczne mogą zmienić rynek gier

Unia Europejska bierze się za mikropłatności. Nowe wytyczne mogą zmienić rynek gier

Mikropłatności w grach od lat wywołują kontrowersje i są obiektem debat odnośnie szkodliwego wpływu szczególnie na młodzież. O tym czy jest to element uzależniający w grach, czy nie to temat na osobną, dużą debatę. Faktem jednak jest to, iż sprawą na poważnie zainteresowali się unijni urzędnicy, którzy powzięli nawet pewne kroki w kwestii uregulowania tego elementu gier.

​Unia Europejska podjęła działania mające na celu ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami związanymi z mikropłatnościami w grach. Consumer Protection Cooperation Network (CPC), europejski odpowiednik UOKiK, opublikował oficjalne wytyczne dla twórców oraz wydawców gier, dotyczące stosowania wirtualnych walut i mikropłatności.

UE uderza w mikropłatności w grach

W dokumencie "Kluczowe zasady dotyczące wirtualnych walut w grach" podkreślono, iż gry powinny umożliwiać zakup dowolnej ilości waluty wirtualnej, zamiast oferowania jedynie paczek z ustalonymi kwotami. Obecnie gracze często muszą kupować większe pakiety waluty, niż faktycznie potrzebują, co prowadzi do niepotrzebnych wydatków.

Unia Europejska

Na przykład, żeby nabyć skórkę postaci za 1800 V-dolców w grze Fortnite, gracze są zmuszeni kupić pakiet 2800 V-dolców, ponieważ mniejsze pakiety nie pokrywają wymaganej kwoty. Nowe wytyczne sugerują wprowadzenie możliwości zakupu dokładnie potrzebnej ilości waluty wirtualnej.

Ponadto, CPC zaleca unikanie stosowania różnych rodzajów walut wirtualnych w jednej grze, co może wprowadzać konsumentów w błąd. Zalecane jest również, by ceny wirtualnych przedmiotów były wyświetlane w walucie rzeczywistej, co pozwoli graczom na lepsze zrozumienie faktycznych kosztów. Dodatkowo, twórcy powinni unikać projektowania gier w sposób zmuszający konsumentów do wydawania większej ilości prawdziwych pieniędzy na walutę w grze, niż jest to konieczne do zakupu wybranych treści lub usług.

Co istotne, wytyczne przewidują możliwość zwrotu zakupionej waluty wirtualnej i odzyskania jej równowartości w prawdziwej walucie w ciągu 14 dni od zakupu. Taka opcja nie jest obecnie dostępna w większości gier z mikropłatnościami. ​

Wytyczne CPC nie są prawnie wiążące, ale stanowią zestaw rekomendacji, które mogą być podstawą do zmian w prawie przez odpowiednie instytucje państwowe krajów członkowskich UE. Celem tych działań jest zwiększenie przejrzystości i uczciwości w praktykach związanych z mikropłatnościami, co ma na celu ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami w branży gier.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Unia Europejska bierze się za mikropłatności. Nowe wytyczne mogą zmienić rynek gier

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł