Unity rezygnuje z opłaty licencyjnej. Podwyżki cen pozostaną, ale inne

Unity rezygnuje z opłaty licencyjnej. Podwyżki cen pozostaną, ale inne

Unity w przeszłości próbowało pobierać pieniądze za udzielenie licencji na silnik od wybranych deweloperów. Ta decyzja wywołała oburzenie w branży i protesty twórców gier, którzy zapowiedzieli przesiadkę na inny engine. W efekcie producent zapowiedział zmianę cennika i wcześniejszych postanowień, a także zwolnił swego szefa. Po około roku od tamtej afery firma zrezygnowała z opłaty.

Unity ogłosiło, że znosi kontrowersyjną opłatę Runtime Fee. Opłata, która została wprowadzona we wrześniu 2023 r. i miała zacząć obowiązywać od 1 stycznia bieżącego roku, początkowo polegała na pobieraniu przez firmę opłaty licencyjnej w oparciu o liczbę instalacji gier korzystających z silnika Unity. Po fali krytyki, jaka wylała się na korporację ta odeszła od pierwotnej koncepcji i zapowiedziała, że nie będzie już pobierać opłat za instalację od osób korzystających z planów Unity Personal lub Plus.

Unity ostatecznie zrezygnowało z opłaty, którą pobierała od twórców gier za liczbę instalacji gier działających na silniku firmy.

Zamiast tego powstała opłata mająca zastosowanie tylko do Unity Pro i Unity Enterprise. I wydawało się, iż będzie ona cały czas obowiązywać, jednak Unity ostatecznie zrezygnowało i z niej.

W opublikowanym oświadczeniu prezes oraz dyrektor generalny Unity Matt Bromberg ogłosił, że opłata została całkowicie zniesiona.

„Po dogłębnych konsultacjach z naszą społecznością, klientami i partnerami podjęliśmy decyzję o natychmiastowym wycofaniu się z opłaty Runtime dla naszych klientów”. Co ciekawe dodano, iż użytkownicy oprogramowania spoza branży gier nie są objęci tą zmianą, a więc muszą płacić dalej.

Zamiast nowej opłaty będzie stara, która nie bazuje na liczbie instalacji gier. Nastąpią jednak podwyżki cen usługi.

Podczas gdy Unity Personal pozostanie bezpłatne (jego pułap przychodów i finansowania został podniesiony ze 100 000 do 200 000 USD), subskrypcje Unity Pro wzrosną o 8% do 2200 USD rocznie, a subskrypcje Unity Enterprise wzrosną o 25%.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Unity rezygnuje z opłaty licencyjnej. Podwyżki cen pozostaną, ale inne

 0