Unity spotkało się z powszechną krytyką po ogłoszeniu nowej opłaty za korzystanie ze swojego silnika, co nie spodobało się deweloperom gier, a także zwykłym graczom. W wyniku fali hejtu firma zapowiedziała zmiany, natomiast teraz poznaliśmy konkrety.
Unity częściowo rezygnuje z kontrowersyjnego pomysłu opłat za korzystanie z silnika
Unity przeprosiło społeczność i zapowiedziało zmiany w regulaminie oraz wprowadzonej opłacie za silnik, a detale poznaliśmy teraz. Producent częściowo zrezygnował z kontrowersyjnych planów monetyzacji swojego popularnego silnika gier. Po pierwsze, Unity potwierdziło, że nie będzie już pobierać opłat za instalację od osób korzystających z planów Unity Personal lub Plus. Nowa opłata za środowisko wykonawcze Unity będzie miała zastosowanie tylko do Unity Pro i Unity Enterprise. Co ważniejsze, opłaty nie będą już obowiązywać w przypadku istniejących tytułów „Będzie to miało wpływ tylko na te utworzone lub zaktualizowane do wersji Long Term Support (LTS) wydanej w 2024 r. (lub później), obecnie określanej jako LTS 2023” – napisał Marc Whitten z Unity.
Firma stojąca za Unity przeprosiła deweloperów i częściowo zrezygnowała z proponowanych opłat za korzystanie z silnika.
Here is an open letter to our community:
— Unity (@unity) September 22, 2023
https://t.co/qadAWzdGkb
W przypadku tych gier opłata ma obecnie zastosowanie dopiero po przekroczeniu przez grę dwóch progów: 1 000 000 USD (USD) dochodu brutto (po 12 miesiącach) ORAZ 1 000 000 początkowych instalacji.
„Chcę zacząć od tego: przepraszam. Powinniśmy byli porozmawiać z większą liczbą Was i uwzględnić więcej Waszych opinii przed ogłoszeniem naszej nowej polityki dotyczącej opłat za korzystanie z silnika. Naszym celem w ramach tej polityki jest zapewnienie, że będziemy mogli nadal wspierać Cię dzisiaj i jutro oraz nadal głęboko inwestować w nasz silnik. To dzięki Wam Unity jest wspaniałe i wiemy, że musimy słuchać i ciężko pracować, aby zdobyć Wasze zaufanie. Wysłuchaliśmy Waszych obaw i wprowadzamy zmiany w ogłoszonych przez nas zasadach.”
Opłaty wejdą w życie 1 stycznia 2024 roku. W zeszłym tygodniu Unity zamknęło dwa biura i odwołało zaplanowane spotkanie w ratuszu po rzekomo „wiarygodnej groźbie śmierci”. Cóż dobrze, że korporacja częściowo zrezygnowała z planów opłat, aczkolwiek proponowane zmiany nadal nie zadowolą wszystkich twórców gier. Co wy sądzicie o nowym pomyśle Unity?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Unity przedstawia nową propozycję dotyczącą opłaty za silnik