Koniec z pokazem slajdów w Unreal Engine? Wersja 5.7 pokazuje, że starsza nie ma już sensu


Koniec z pokazem slajdów w Unreal Engine? Wersja 5.7 pokazuje, że starsza nie ma już sensu

Unreal Engine 5.7 pokazuje swoją przewagę nad wcześniejszą wersją z oznaczeniem 5.4. Nowsze wydanie zapewnia znacznie wyższa liczbę klatek na sekundę, choć jest pewien detal, którego nie można w tym wszystkim pominąć.

W sieci właśnie pojawiło się zestawienie dwóch wersji silnika Unreal Engine. Porównano ze sobą wydania z oznaczeniami 5.7 oraz 5.4. I różnice są chyba bardziej zaskakujące niż można było się spodziewać. Co również ważne, poprawa wydajności dotyczy zarówno scenariusza obciążającego bardziej procesor, jak i sytuacji, gdzie dużo wymagane jest od karty graficznej.

Zdarzały się też momenty, kiedy jego przewaga wzrastała do okolic 40%.

Porównanie nastawione na wydajność GPU w 1440p oraz przy ustawieniach Ultra wskazało około 20% różnicy w FPS na korzyść wersji 5.7. Zmiana rozdzielczości na 720p pomogła natomiast wskazać różnice w wydajności procesora. Tutaj wzrost wydajności zapewniany przez Unreal Engine 5.7 wynosił około 35%. Zdarzały się też momenty, kiedy jego przewaga wzrastała do okolic 40%.

Zwróćcie uwagę na ten szczegół

Chciałbym jednak zwrócić uwagę na pewien istotny szczegół. W trakcie testów przy tych samych scenach karta graficzna (RTX 5080) pobierała więcej energii na Unreal Engine 5.7. Różnice nie są ogromne, ale bez dwóch zdań znaczące. Czyżby zatem lepsza wydajność wynikała poniekąd właśnie z tego?

Jedno jest pewne - Unreal Engine 5.7 gwarantuje bardziej efektywne wykorzystanie podzespołów i tym samym większą liczbę FPS. Nowsza wersja silnika przynosi także poprawioną grafikę i lepiej radzi sobie z oświetleniem, a także odbiciami. To dobra wiadomość dla dalszego rozwoju gier AAA.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Koniec z pokazem slajdów w Unreal Engine? Wersja 5.7 pokazuje, że starsza nie ma już sensu
 0