UOKiK nałożył ogromną karę finansową na Amazon za wprowadzanie klientów w błąd

UOKiK nałożył ogromną karę finansową na Amazon za wprowadzanie klientów w błąd

Na Amazon została nałożona gigantyczna kara finansowa przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za wprowadzanie klientów błąd. Chodzi o nieprawdziwe informacje o dostępności towarów oraz realizacji wysyłki.

Amazon ma zapłacić 31 milionów złotych kary za wprowadzanie klientów w błąd przy podawaniu nieprawdziwych szczegółów dotyczących dostępności produktów i terminów dostaw. Sprawę podjęto po zgłoszeniach od konsumentów, którzy nie otrzymali zamówionego towaru. Decyzja polskiego urzędu dotyczy Amazon EU SARL z siedzibą w Luksemburgu będącego jednym z przedsiębiorstw sprzedających produkty na platformie Amazon.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Amazon karę w wysokości 31 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd.

UOKiK nałożył ogromną karę finansową na Amazon za wprowadzanie klientów w błąd

Wątpliwości Prezesa Urzędu, który nałożył karę wzbudził moment zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, terminów dostaw i uprawnień konsumentów dotyczących usługi „Gwarancja Dostawy”. Niestety użytkownik sklepu, który kupił towar w wielu przypadkach mógł go nawet nie dostać.

Potwierdzają to nie tylko skargi do UOKiK, ale też reklamacje do Amazona. Spółka niejednokrotnie anulowana zamówienia złożone na popularne czytniki e-booków. Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

"Zgodnie z zakwestionowaną praktyką, złożenie zamówienia i otrzymanie jego potwierdzenia nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. Jest to jedynie oferta nabycia produktu, która nie jest wiążąca dla spółki. Nawet po zapłacie za towar, Amazon nie jest zobowiązany do jego dostarczenia – może anulować zamówienie. Zawarciem umowy sprzedaży dla Amazona jest dopiero informacja o faktycznej wysyłce i to, według przedsiębiorcy, stanowi właściwy moment zakupu towaru".

Natomiast według polskiego organu klientów wprowadzono w błąd jeśli chodzi o dostępność produktu i jego wysyłkę, a to jest niezgodna z prawem praktyka dark patterns.

Prezes UOKiK uznał, że Amazon EU SARL naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Nałożona kara to ponad 31 mln zł (31 850 141 zł). Dodatkowo Amazon musi opublikować informację o tej decyzji na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Decyzja nie jest prawomocna, więc firma posiada prawo złożenia odwołania do sądu, z czego pewnie skorzysta.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: UOKiK nałożył ogromną karę finansową na Amazon za wprowadzanie klientów w błąd

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł