Jak donosi amerykańskie NPD, grupa zajmująca się badaniem tamtejszego rynku, zapotrzebowanie na gry i powiązany z nimi sprzęt ulega sukcesywnemu wzrostowi. Niestety sprzedażowy boom szerokim łukiem omija PC-ty.
Według opublikowanego przez NPD raportu, w marcu 2017 całkowity obrót ze sprzedaży gier, jak również konsol wyniósł niebagatelne 1,36 miliarda dolarów, co daje blisko 24-procentowy wzrost względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Przyczynił się do tego w szczególności hardware konsolowy, który wygenerował obrót na poziomie 485 milionów dolarów, notując tym samym wzrost na poziomie 91% rok do roku. Ogromną rolę odegrał Nintendo Switch, zostając najlepiej sprzedającą się konsolą tego producenta w historii amerykańskiego rynku (w ciągu pierwszego miesiąca od premiery). Przełącznik pobił rekord ustalony wcześniej przez Game Boy Advance o 31 000 egzemplarzy. Co więcej, wzrost zapotrzebowania odnotowano również w przypadku gier na konsole, choć już "tylko" 5-procentowy. Tak czy inaczej doprowadziło to do uzyskania nie mniej astronomicznej sumy obrotów równej 612 milionów dolarów.
Sprzedaż konsol, jak również gier im dedykowanych sukcesywnie wzrasta. PC-ty jednakowoż zaliczają 25-procentowy spadek.
Niemniej nie wszyscy mają powody do zadowolenia, a mówiąc dosadniej - wraz z rozwojem gałęzi konsolowej ucierpiały PC-ty. Całkowitą sprzedaż software'u oszacowano w ich przypadku na ledwie 29 milionów dolarów. Wynik gorszy od konsol nie powinien dziwić, ale już 25-procentowy spadek w odniesieniu do sytuacji sprzed roku nie napawa optymizmem. Warto jednak zauważyć, że o ile raport NPD uwzględnia wersje cyfrowe, o tyle kompletnie pomija zysk z mikropłatności w tytułach F2P, a ten stanowi dużą (jeśli nie największą) część obrotów w sektorze PC-towym. Summa summarum sytuacja blaszaków z całą pewnością nie przedstawia się aż tak źle, aczkolwiek niewielkie zapotrzebowanie na produkcje wysokobudżetowe może w przyszłości przełożyć się na ich odpływ w stronę popularniejszego sprzętu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: USA: Obroty w branży gier rosną drastycznie, ale PC zalicza 25% spadek