USA pozwało Adobe za utrudnianie rezygnacji z subskrypcji i "pułapki na użytkowników"

USA pozwało Adobe za utrudnianie rezygnacji z subskrypcji i "pułapki na użytkowników"

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) pozwała firmę Adobe, oskarżając ją o nadużywanie opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy w celu zmuszenia użytkowników do kontynuowania subskrypcji. FTC zarzuca Adobe, że ukrywała te opłaty przed klientami, którzy nie zdawali sobie sprawy, że anulowanie subskrypcji może wiązać się z dodatkowymi kosztami.

„Jeśli konsumenci anulują umowę w rocznym okresie, Adobe obciąży ich 50% pozostałych płatności za ten okres, co może wynieść setki dolarów” – stwierdziła FTC w swoim oświadczeniu. W związku z tym większością głosów 3 do 0 skierowała sprawę do Departamentu Sprawiedliwości USA, który formalnie złożył pozew. FTC podkreśla, że konsumenci od lat skarżą się na opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy w przypadku produktów Adobe, takich jak Photoshop i Illustrator. Komisja twierdzi, że Adobe zapisywała użytkowników do „swojego domyślnego, najbardziej lukratywnego planu subskrypcji, nie ujawniając wyraźnie ważnych warunków”. W przypadku próby anulowania umowy, Adobe miałl nakładać opłatę za wcześniejsze rozwiązanie, zmuszając klientów do kontynuowania płatności.

Amerykański organ regulacyjny twierdzi, że Adobe namawia użytkowników do subskrypcji produktów firmy, nie ujawniając opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

Dodatkowo FTC oskarża Adobe o utrudnianie procesu anulowania subskrypcji, co miało prowadzić do „zerwanych połączeń i czatów oraz wielokrotnych transferów”. W niektórych przypadkach klienci, którzy myśleli, że anulowali subskrypcję, ale nadal byli obciążani opłatami.

FTC zarzuca Adobe naruszenie przepisów dotyczących ochrony konsumentów, w tym ustawy o przywracaniu zaufania kupujących w internecie. Komisja wzywa sąd w Kalifornii do zmuszenia Adobe do zaprzestania tych praktyk, zapłacenia kar cywilnych i przyznania ulg pieniężnych dotkniętym konsumentom.

W odpowiedzi Adobe zaprzeczyło oskarżeniom. „Usługi subskrypcyjne są wygodne, elastyczne i opłacalne, dzięki czemu użytkownicy mogą wybrać plan, który najlepiej odpowiada ich potrzebom, harmonogramowi i budżetowi” – ​​napisała Dana Rao, dyrektor ds. zaufania w Adobe. „Naszym priorytetem jest zawsze zapewnienie naszym klientom pozytywnych doświadczeń. Zapewniamy przejrzystość warunków naszych umów subskrypcyjnych i mamy prosty proces anulowania. Odrzucimy roszczenia FTC w sądzie”.

Pozew dotyczy także dwóch dyrektorów Adobe, Manindera Sawhneya i Davida Wadhwaniego, za rzekome nadzorowanie polityki dotyczącej opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy. FTC dodało, że przekaże sprawę do Departamentu Sprawiedliwości, jeśli uzna, że oskarżeni naruszają lub zamierzają naruszyć prawo oraz że postępowanie leży w interesie publicznym.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: USA pozwało Adobe za utrudnianie rezygnacji z subskrypcji i "pułapki na użytkowników"

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł