Użytkownicy Reddita będą zmuszeni do oglądania spersonalizowanych reklam. RODO na ratunek

Użytkownicy Reddita będą zmuszeni do oglądania spersonalizowanych reklam. RODO na ratunek

Reddit ogłosił mnóstwo zmian w ustawieniach preferencji użytkownika, z których najbardziej godną uwagi jest to, że użytkownicy nie będą już mieli wpływu na to, czy będą widzieć spersonalizowane reklamy na podstawie ich aktywności w witrynie. 

Szefowa ds. prywatności w Reddit, Jutta Williams, w środę wieczorem w poście na r/reddit podzieliła się zestawieniem nadchodzących aktualizacji, pisząc, że tylko użytkownicy „w wybranych [nieokreślonych] krajach” będą zwolnieni z nowych zasad dotyczących reklam. Co do reszty, reklamodawcy będą mogli kierować reklamy do użytkowników na podstawie tego „do jakich społeczności dołączasz, jakie opuszczasz, głosów pozytywnych i negatywnych oraz innych sygnałów”.

Reddit

Do użytkowników wysłano także prywatną wiadomość z powiadomieniem o aktualizacji, która ma wejść w życie w ciągu najbliższych kilku dni. Chociaż użytkownicy stracą kontrolę nad personalizacją reklam opartą na aktywności w szerszym ujęciu, będą mogli ograniczyć wyświetlanie niektórych typów reklam. Reddit dodaje przyciski rezygnacji dla „wrażliwych kategorii reklam”, w tym alkoholu, randek, hazardu, ciąży i rodzicielstwa oraz odchudzania. Jutta tłumaczy, że ​​zostaną one zidentyfikowane zarówno poprzez ręczne tagowanie, jak i uczenie maszynowe, więc skuteczne działanie filtrów może zająć trochę czasu.

Chociaż Reddit nie wymienił krajów, które nadal będą miały możliwość rezygnacji, zwolnienie to prawdopodobnie ma na celu zapewnienie zgodności platformy z RODO, unijnym prawem o ochronie danych, które weszło w życie w 2018 roku.

Próbując rozwiać obawy użytkowników dotyczące ich danych, w poście podkreślono, że „zdecydowana większość redditorów nie zobaczy żadnych zmian w swoich reklamach”/ Dalej czytamy, że „[w przypadku] użytkowników, którzy wcześniej zrezygnowali z personalizacji w oparciu o aktywności na Reddicie, zmiana ta nie spowoduje wyświetlania większej liczby reklam ani udostępniania reklamodawcom ich aktywności na platformie”. W odpowiedzi na późniejszy komentarz Jutta odpowiedziała, że ​​„ta aktualizacja nie zmienia sposobu, w jaki zbieramy i udostępniamy dane”.

„Te dane informują, w jaki sposób targetujemy reklamy na naszej platformie” – kontynuowała Jutta. „Nie udostępniamy waszych informacji ani aktywności stronom trzecim w celach reklamowych poza Reddit”. Nic dziwnego, że wielu użytkowników nie jest ani zadowolonych, ani przekonanych. Chociaż Reddit nie wymienił krajów, które nadal będą miały możliwość rezygnacji, zwolnienie to prawdopodobnie ma na celu zapewnienie zgodności platformy z RODO, unijnym prawem o ochronie danych, które weszło w życie w 2018 roku. Jest więc spora szansa, że RODO w końcu okaże się przydatne. 

Oprócz zmiany preferencji reklam Reddit zreorganizował także ustawienia dostosowywania lokalizacji i wprowadził pewne poprawki w opisach ustawień prywatności, aby zapewnić przejrzystość. Użytkownicy powinni zobaczyć zmiany w swoich ustawieniach w ciągu nadchodzących tygodni.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Użytkownicy Reddita będą zmuszeni do oglądania spersonalizowanych reklam. RODO na ratunek

 0