Użytkownicy skarżą się, że YouTube przewija filmy do końca. Nowy sposób na AdBlocka?

Użytkownicy skarżą się, że YouTube przewija filmy do końca. Nowy sposób na AdBlocka?

Kilku użytkowników zgłosiło, że ich filmy na YouTube automatycznie przeskakują do końca. I tak, jest to błąd, a nie funkcja, z którą YouTube eksperymentował na początku tego miesiąca. Z doniesień użytkowników dostrzeżonych przez 9to5Google wynika, że ​​dziwne zachowanie zdarza się tylko tym osobom, które zainstalowały na swoim urządzeniu AdBlocka.

Według użytkowników film przeskakuje do końca, gdy jest odtwarzany od początku, a także podczas ponownego odtwarzania. Czasami wideo zaczyna się ładować w nieskończoność, gdy użytkownik przeskoczy do dowolnej części wideo. Jednak wszystko zaczyna działać zgodnie z oczekiwaniami, gdy blokowanie reklam jest wyłączone.

Kilku użytkowników zgłosiło, że ich filmy na YouTube automatycznie przeskakują do końca.

Zauważono, że zachowanie to jest najbardziej widoczne w przypadku użytkowników, którzy zainstalowali na swoich urządzeniach AdBlocka. Jednak bardzo mała liczba użytkowników, którzy nie mieli zainstalowanego rozszerzenia blokującego reklamy, także odnotowała takie dziwne zachowanie YouTube'a.

New Youtube adblock weird behaviour - video automatically skips to the end
byu/SDHD4K inyoutube

Wśród wielu użytkowników panuje powszechne przekonanie, że jest to nowa sztuczka zastosowana przez YouTube, aby ograniczyć ludziom korzystanie z programów blokujących reklamy. Na chwilę obecną zbyt wcześnie jest jednak, aby wydawać wyroki i może się jednak okazać, że platforma wideo nie będzie winna. YouTube był już wcześniej oskarżany o spowalnianie filmów i powodowanie awarii, co okazało się błędem programów AdBlock i AdBlock Plus.

Nie oznacza to, że firma należąca do Google nie robi nic, aby powstrzymać ludzi przed używaniem programów blokujących reklamy na jej platformie. YouTube uciekał się już do wyświetlania wyskakujących komunikatów z licznikami czasu i ostrzeżeń, że osoby korzystające z aplikacji innych firm blokujących reklamy YouTube mogą zobaczyć buforowanie podczas streamingu filmów.

YouTube wykorzystuje różne formaty reklam jako źródło przychodów i finansowania twórców na swojej platformie. Chociaż niektórzy użytkownicy są w stanie zrobić wszystko, aby całkowicie uniknąć reklam, decyzja YouTube o umieszczeniu reklam niemożliwych do pominięcia spotkała się z krytyką wielu osób.

Firma oferuje subskrypcję YouTube Premium, która umożliwia oglądanie treści bez reklam, lepszą jakość 1080p (wyższy bitrate) i umożliwia użytkownikom pobieranie filmów w celu uzyskania dostępu offline. Po ostatniej podwyżce ceny zaczynają się od 25,99 zł miesięcznie w przypadku planów indywidualnych (ewentualnie od 14,99 zł miesięcznie dla uczniów) i wzrastają do 46,99 USD miesięcznie w przypadku planów rodzinnych, które można dzielić między sześciu użytkowników.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Użytkownicy skarżą się, że YouTube przewija filmy do końca. Nowy sposób na AdBlocka?

 0