Valve wprowadziło zmiany w regulaminie platformy Steam, aby uniemożliwić przenikanie agresywnych praktyk reklamowych z rynku mobilnego do gier PC. Nowe zasady, dodane do Warunków Korzystania z Steam, wyraźnie zakazują gier, które wymagają od graczy oglądania lub interakcji z reklamami w celu kontynuowania rozgrywki.
Zgodnie z nowymi wytycznymi deweloperzy muszą usunąć wszelkie systemy reklamowe, które zmuszają graczy do angażowania się w treści promocyjne jako warunek postępu w grze. Gry oparte na przymusowych reklamach jako metodzie nagradzania lub zdobywania postępów nie będą już akceptowane na Steamie.
Zgodnie z nowymi wytycznymi deweloperzy muszą usunąć wszelkie systemy reklamowe, które zmuszają graczy do angażowania się w treści promocyjne jako warunek postępu w grze
Choć nadal dozwolone są współprace promocyjne oraz lokowanie produktów, Valve jednoznacznie sprzeciwia się modelowi reklamowego przymusu. „Jeśli twoja gra opiera swoje przychody na reklamach na innych platformach, będziesz musiał znaleźć nowy model monetyzacji, aby wydać ją na Steamie.” — przeczytać można w przewodniku Valve.
Transparentność w Early Access i walka o jakość
Jak już informowaliśmy, Valve w zeszłym tygodniu wprowadziło także nową funkcję dla gier we wczesnym dostępie. Teraz Steam będzie wyświetlał czas, jaki upłynął od ostatniej aktualizacji, co zapewni graczom większą przejrzystość dotyczącą postępów w rozwoju danej produkcji.
Dzięki tym zmianom Valve umacnia buduje wizerunek Steama jako platformy prokonsumenckiej, która w pierwszej kolejności stara się zadbać o graczy i walczy z praktykami, które mogłyby obniżyć jej prestiż.
![Obserwuj nas w Google News](https://ithardware.pl/img/gn_1280x150.jpg)
Pokaż / Dodaj komentarze do: Steam idzie na wojnę z reklamami w grach: deweloperzy muszą zmienić strategię