Valve w miniony weekend zaskoczyło nas zwiastunem swojego headsetu wirtualnej rzeczywistości. Jak na razie producent nie chce zdradzać szczegółów na temat Valve Index, bo tak nazywa się ten produkt, ponieważ headset otrzyma oficjalną prezentację pierwszego maja, ale nieco przed czasem w serwisie Steam pojawiła się karta tego produktu. W związku z czym poznaliśmy nie tylko wygląd nadchodzących gogli VR, ale i nieco nowych informacji na jego temat, w tym np. datę premiery urządzenia, część specyfikacji czy wymagania sprzętowe. Valve nie udaje zaś, że wpadka nie miała miejsca, jak to przeważnie w takich sytuacjach zachowują się firmy, które automatycznie nabierają wody w usta, ale potwierdziło, że informacje zawarte na karcie produktu, choć niekompletne, są jednak prawdziwe i precyzyjne, a nawet wyjaśniło kwestię kontrolerów.
Na Steam pojawiła się karta produktu Valve Index i w związku z czym poznaliśmy nie tylko wygląd nadchodzących gogli VR, ale i nieco nowych informacji na jego temat, w tym np. datę premiery.
Pierwsze co rzuca się w oczy spoglądając na grafikę produktu, to zintegrowane słuchawki o otwartej konstrukcji umieszczone z boku urządzenia. Jest to dość nietypowy wybór, ale pozwolić może na zapewnienie immersyjnego dźwięku użytkownikom, jednocześnie nie odcinając ich całkowicie od świata zewnętrznego, przez co zachowują świadomość tego, co się dzieje dookoła. Widać tu także wyraźnie kamerki i sensory, które, podobnie jak w przypadku większości zapowiadanych ostatnio gogli (w tym np. Oculus Rift S), mogą posłużyć do wykrywania pozycji użytkowników bez potrzeby sięgania po stacje bazowe znane z HTC Vive (choć te prawdopodobnie będą wspierane, ponieważ znalazł się tu do nich odnośnik). Valve opublikowało także wspierane wejścia, w tym DisplayPort 1.2 i USB 3.0 i niestety wygląda na to, że Index nie będzie pierwszym headsetem, który zrobi użytek ze złącza VirtualLink (USB typu C), które pozwala podpiąć tego typu sprzęt do PC za pomocą jednego kabla (interfejs dostępny jest w kartach graficznych z rodziny GeForce RTX).
Jeśli zaś chodzi o wymagania systemowe, to tradycyjnie w przypadku VR potrzebować będziemy całkiem mocnego komputera, bo choć sprzęt obsłuży już dwurdzeniowy procesor z hyperthreadingiem, 8 GB pamięci RAM i kartą GeForce GTX 970 lub Radeon RX480, to rekomendowana jest konfiguracja z przynajmniej czterordzeniowym CPU i GPU klasy GTX 1070. Przedstawiciel Valve przyznał także, że wspierane będą kontrolery Knuckles, które obecnie zwane są Index Controllers i trafią do sprzedaży wraz z headsetem. Jego data premiery ustalona została na 15 czerwca i choć rzecznik firmy, Doug Lombardi, stwierdził, że może ona jeszcze ulec zmianie, to jednak zdecydowanie celują w czerwiec. Więcej szczegółów poznamy już za miesiąc, pierwszego maja, wtedy też dowiemy się, ile przyjdzie nam zapłacić za Valve Index, co jest kluczową informacją.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve Index - data premiery i pierwsze szczegóły gogli VR