Valve nie chce, aby automatyzacja ruchów w Counter Strike 2 wpływała na uczciwość rywalizacji. W związku z tym firma postanowiła zakazać używania pewnych funkcji, które w swoich klawiaturach oferują Razer oraz Wooting.
Counter Strike 2, jak pozostałe tytuły e-sportowa, skupia się na rywalizacji między graczami. W starciach między graczami ważne są jednak nie tylko umiejętności, ale również i sprzęt. Odpowiednio niskie opóźnienia, precyzyjna myszka czy monitor z wysokim odświeżaniem robią ogromną różnicę, od której zależeć może wynik potyczki. Właśnie dlatego Razer w ramach niektórych swoich klawiatur oferuje dostęp do funkcji Snap Tap Mode. Dzięki niej użytkownik może liczyć na nieco szybsze poruszanie się.
Aktualnie grając na oficjalnych serwerach Valve po wykryciu korzystania z omawianych funkcji można zostać wyrzuconym z meczu.
W Snap Tap Mode priorytetem jest ostatni naciśnięty przycisk z aktualnie dwóch aktywnych. Oznacza to, że nie ma konieczności zwalniania wcześniej wciśniętego przycisku, aby zarejestrowany został ten drugi. Funkcja ta okazuje się bardzo istotna w przypadku dynamicznych gier typu FPS, do których należy przecież Counter Strike 2.
Jak działa Snap Tap Mode?
Funkcja Snap Tap Mode przydaje się podczas wykonywania tak zwanego strafingu To szybkie wychylanie się zza zasłony z celownikiem skierowanym tam, gdzie może być przeciwnik. Po oddaniu strzału lub serii konieczne może okazać się jednak jak najszybsze ponowne schowanie się za osłonę. I tutaj właśnie do gry wkracza funkcja Razera. Przykładowo, żeby wychylić się zza ściany w prawo musimy wcisnąć klawisz D. Następnie, aby z powrotem schować się za osłoną musimy zwolnić klawisz D i nacisnąć przycisk A.
Inaczej, gdybyśmy nie zdjęli palca z przycisku D, nasza postać stanęłaby w miejscu. Snap Tap Mode nakłada w takiej sytuacji priorytet na przycisk S, w związku z czym zwalnianie D nie jest konieczne, aby nasza postać się schowała. Z pozoru to niewielka różnica, jednak te milisekundy mogą okazać się kluczowe i uratować zapobiec eliminacji. Podobne rozwiązanie zdecydował się oferować także inny producent klawiatur. Firma Wooting wprowadziła bliźniaczą funkcję nazwaną Snappy Tappy.
Valve zareagowało
Valve najwyraźniej nie spodobało się, że gracze posiadający wybrany sprzęt mogą liczyć na wsparcie. W związku z tym postanowiono zakazać używania tych funkcji.
Recently, some hardware features have blurred the line between manual input and automation, so we've decided to draw a clear line on what is or isn't acceptable in Counter-Strike.
— CS2 (@CounterStrike) August 19, 2024
More information in today's blog post; Side-stepping Skill:
https://t.co/gqNvbg1bfg
Aktualnie grając na oficjalnych serwerach Valve po wykryciu korzystania z omawianych funkcji można zostać wyrzuconym z meczu. Na tę chwilę nie są jednak nakładane blokady (bany) na konta. Warto dodać, że Razer reklamuje Snap Tap Mode jako funkcję, która podczas rozwoju była testowana z udziałem profesjonalnych graczy. Firma pisze nawet, że zawodowi gracze korzystają z tej funkcji. W przypadku klawiatur Razera Snap Tap Mode dostępny jest w urządzeniach z linii Huntsman V3.
So this little hype is over, we are glad Valve has taken a stance against Snap Tap. Don’t use Snappy Tappy (SOCD) or Rappy Snappy in CS2 any more as it will result in a kick. https://t.co/VN5sFTDu3m
— wooting (@WootingKB) August 20, 2024
Do sprawy odniosło się już Wooting. "Więc ten mały hype się skończył, cieszymy się, że Valve zajęło stanowisko przeciwko Snap Tap. Nie używaj już Snappy Tappy (SOCD) ani Rappy Snappy w CS2, ponieważ spowoduje to wyrzucenie z meczu" - czytamy na profilu firmy w serwisie X.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve ma dosyć. Banuje funkcje klawiatur Razer i Wooting w CS2