Nowa odsłona Half-Life trafi do graczy już niedługo i chociaż nowa produkcja Valve to nie jest wyczekiwany przez fanów Half-Life 3, to premiera Half-Life: Alyx przyniesie nam pierwszy konkretny dodatek do tej historii od dekady. Tylko dlaczego Valve przez cały czas było tak tajemnicze, jeśli chodzi o tę przełomową serię gier FPS? Według twórców, po prostu dlatego, że nie mieli o czym rozmawiać. "Half-Life nie jest jak Fight Club - nigdy nie było pierwszej zasady: 'nie wolno nam o tym mówić!' w ciągu ostatniej dekady" mówi Valve podczas sesji AMA (ask me anything) na portalu Reddit. "Prawdziwa odpowiedź jest bardzo prosta: długo nie rozmawialiśmy o Half-Life, ponieważ nie pracowaliśmy aktywnie nad grą Half-Life".
Valve twierdzi, że tyle lat milczało na temat Half-Life, bo w ogóle nie pracowali nad tą serią.
Fragmenty gier, które wyciekały w ciągu ostatnich lat, mogły być częścią Half-Life 3, jednak najczęściej były to grafiki koncepcyjne i wczesne prototypy - nic, co sugeruje, że w pełni zrealizowana koncepcja gry przeszła do właściwej produkcji. Pomimo wszystkich spekulacji, wydaje się, że prace nad nowym Half-Life nigdy tak naprawdę nie zostały rozpoczęte, dopóki ktoś nie wpadł na pomysł Alyx. Half-Life 2: Episode 3 najwyraźniej miał zrealizowany konkretny scenariusz który został ujawniony przez Marca Laidlawa, byłego scenarzystę Valve, w postaci nieco zmienionej fanowskiej fikcji.
"Nigdy nie byliśmy w stanie dowiedzieć się, skąd pochodzą pogłoski o naszym konflikcie z Markiem" - pisze Valve w innym miejscu AMA , "ponieważ nie ma w tym odrobiny prawdy". W rzeczywistości Valve konsultuje się z Laidlawem w sprawie Alyx. "Poświęcił nam bardzo dużo czasu podczas opracowywania HL: A, odpowiadając na wiele pytań od Erika, Jaya i Seana, gdy starali się opowiedzieć historię. Jak zawsze w przypadku Marca, wysyłaliśmy mu wiadomość e-mail, a on wysyłał nam odpowiedź, a następnie dosyłał około 40 odpowiedzi na swój własny e-mail" Firma Valve jest również przekonana, że rozpocznie prezentację Alyx zgodnie z harmonogramem w marcu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve: Nie rozmawialiśmy o Half-Life, bo nie pracowaliśmy nad Half-Life