Valve pozwane za wykorzystanie patentów w Steam Deck

Valve pozwane za wykorzystanie patentów w Steam Deck

Immersion Corporation opracowuje technologię haptyczną, którą od dawna patentuje. Firma znana jest jednak z tego, że pozywa gigantów o naruszenie tych patentów, z kolei kolejną korporacją na liście jest Valve.

Immersion Corporation pozywa kolejnego giganta za naruszenie patentów

Immersion Corporation tworzy technologię haptyczną, którą od lat patentuje. Pracuje nad sterowaniem dotykowym i systemami do wyświetlaczy dotykowych. Firma zajmuje się też pozywaniem gigantów technologicznych, w przeszłości spotykała się w sądzie m.in. z Sony, a teraz przyszła kolej na Valve. W poniedziałek przedsiębiorstwo złożyło pozew w sądzie w Zachodnim Dystrykcie Waszyngtonu zarzucając Valve naruszenie siedmiu patentów z lat 2002-2016 obejmujących rozwiązania zastosowane w konsoli Steam Deck, ale nie tylko. Urządzeniem naruszającymi podobno patenty Immersion Corporation jest jeszcze gogle VR Valve Index, chociaż kłopotliwe może okazać się również oprogramowanie Steam VR.

Immersion Corporation znana z produkcji technologii haptycznej oraz pozywania gigantów technologicznych tym razem oskarżyła Valve o naruszenie patentów.

Firma w pozwie żąda odszkodowania oraz zaprzestania wykorzystania przez Valve bez licencji Accused Handheld Instrumentalities i Accused VR Instrumentalities. „Choć cieszymy się, że Valve dostrzega wartość haptyki i zaadaptowała naszą technologię haptyczną w swojej przenośne konsoli i systemach AR/VR, to ważne jest, abyśmy chronili naszą własność intelektualną i inwestycje w naszą technologię” – powiedział Eric Singer, prezes i dyrektor generalny firmy Immersion. Zauważono, że Valve używa w swoich produktach siłowników rezonansowych (LRA), czyli tej samej technologii, którą zajdziemy w Nintendo Switch. Ciężko ocenić, jak zakończy się cała sprawa i czy Valve będzie musiało zapłacić Immersion Corporation lub obie strony dojdą do porozumienia poza sądem.

To nie pierwszy pozew w historii Immersion Corporation

Nie jest to pierwszy taki przypadek w historii Immersion Corporation, a sama firma jest oskarżana o tzw. trolling patentowy polegający na regularnym oraz masowym pozywaniu różnych podmiotów za rzekome wykorzystanie patentów bez pozwolenia. Często takie firmy nie zajmują się niczym innym jak pozywaniem innych przedsiębiorstw o naruszenie patentów. Z drugiej strony Immersion najczęściej dzierży prawa do drobnej technologii, więc może sobie zarobić na ewentualnej wygranej sprawie. Immersion Corporation ma sporo patentów na technologię haptyczną, natomiast w przeszłości pozwało Sony, z którym w 2004 roku wygrało proces.

The Verge zauważa, że od tego czasu Immersion pozwało Microsoft, Apple (za Force Touch i 3D Touch w wariantach iPhone'a 6 oraz Apple Watch), Google, Motorole i Fitbit, z czego wszystkie sprawy zakończyły się ugodą. Istnieje opcja, że i w przypadku Valve cała sprawa zakończy się zawarciem ugody.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve pozwane za wykorzystanie patentów w Steam Deck

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł