Valve zapłaci 3 mln AUD kary za naruszenie australijskich praw konsumenckich

Valve zapłaci 3 mln AUD kary za naruszenie australijskich praw konsumenckich

Valve, firma prowadząca platformę cyfrowej dystrybucji gier, Steam, oferuje możliwość zwrotu zakupionych tytułów (pod pewnymi warunkami), lecz nie zawsze tak było. Australijski Sąd Federalny uznał, że poprzednie praktyki Valve były antykonsumenckie i nakazał korporacji z Seattle zapłacić 3 miliony dolarów australijskich kary.

Valve apelowało o obniżenie kwoty do 250 tys. dol. lecz ostatecznie musi zapłacić pełną kwotę, której domagał się Australijski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Australijski Sąd Federalny stanął po stronie AUOKiK i nie zdecydował się zastosować żadnej taryfy ulgowej.

Decyzja sądu umotywowana jest także kompletną nieznajomością australijskiego prawa i brakiem współpracy z tamtejszymi instytucjami rządowymi. Sędzia James Edelman odczytując wyrok wspominał, że na 2,2 miliony australijskich kont Steam w okresie do roku 2015 przypadły 21,124 reklamacje, w których klienci domagali się zwrotu pieniędzy.

Australijskie Prawo Konsumencki wymaga aby wszystkie towary bądź usługi automatycznie gwarantowały akceptowalną jakość i były zgodne ze swoim opisem. W przeciwnym wypadku, konsumentom przysługuje prawo reklamacji, zależnie od okoliczności, w formie zwrotu pieniędzy, naprawy bądź wymiany towaru. Wspomniane prawa konsumenckie nie mogą być w żaden sposób ograniczane, pomijane bądź zmieniane.

Od czerwca 2015 roku, Valve oferuje zwrot pieniędzy, jeśli zakupu dokonano nie później niż 14 dni od złożenia reklamacji, a czas spędzony w grze nie przekracza dwóch godzin. Powyższa sprawa sądowa tyczyła się wcześniejszego okresu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve zapłaci 3 mln AUD kary za naruszenie australijskich praw konsumenckich

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł